سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش پاکستان:

امنیت کابل_اسلام‌آباد به یکدیگر وابسته است

ارتش پاکستان در جریان سفر رئیس جمهوری "افغانستان" به اسلام آباد اعلام کرد، امنیت دو کشور به "طور جدایی ناپذیری" به یکدیگر مرتبط است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری افغانستان روز جمعه در سفری دو روزه وارد پاکستان شد تا با مقام‌های این کشور در خصوص مسائل امنیتی و همکاری دو جانبه بحث وگفت‌وگو کند.

اشرف غنی عصر روز جمعه به ستاد مرکزی ارتش پاکستان در روالپندی رفت و با مقام‌های نظامی و امنیتی این کشور دیدار کرد.

غنی در این نشست گفت که کشورش علاقمند به گسترش روابط امنیتی و دفاعی با پاکستان است و افغانستان می‌خواهد روابط دفاعی و امنیتی خود را با اسلام آباد از جمله در بخش‌های آموشزی و کنترل مرز بین دو کشور تقویت کند.

روابط میان کابل و اسلام آباد در جریان اتهام زنی‌های طرفین که می‌گویند دیگری مسئول پناه دادن به شورشیان ضد دولتی است، تیره شده است.

شبه نظامیان دو کشور از مرزها خارج می‌شوند و اغلب حملات خونباری را ترتیب می‌دهند.

اولین سفر اشرف غنی به پاکستان به دعوت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان صورت گرفت.

در پی این سفر ژنرال آسیم بجوا، رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان در پیامی اعلام کرد: سفر اشرف غنی در فضای مثبتی صورت گرفت و همکاری مرزی در کانون توجه قرار داشت. امنیت و ثبات یک هدف مشترک است و قطعا امنیت دو کشور به یکدیگر وابسته است.

ازسوی دیگر تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که مذاکرات دو جانبه اشرف غنی و نواز شریف شامل مسائل بسیاری خواهد شد.

وی گفت: صلح و ثبات، همکاری دو جانبه، مشارکت سیاسی، همکاری اقتصادی، برنامه آموزشی و مسائل دیگر روی میز قرار دارد.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.