سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق:

یک میلیون و 250 هزار آواره عراقی در معرض بیماری‌های گوارشی قرار دارند

کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، امروز، نسبت به خطرات بهداشتی و زیست محیطی که زندگی یک میلیون و 250 هزار آواره ی عراقی، در استان‌های مختلف را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "القدس العربی"؛ کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، امروز، نسبت به خطرات بهداشتی و زیست محیطی که زندگی یک میلیون و 250 هزار آواره ی عراقی، در استان‌های مختلف را تهدید می‌کند، هشدار داد.

بشری العبیدی گفت: چادرهایی که برای آوارگان پیش بینی شده  و در آن اسکان داده شده‌اند، آنان را از سرما، بویژه در مناطق شمالی که با کاهش دمای شدید روبه روست، حفظ نمی کند و هر روزه شاهد افزایش بیماری‌های واگیر و بیماری‌های گوارشی، بر اثر کمبود امکانات بهداشتی، هستیم.

وی افزود: شرایط زیست محیطی خانواده‌های آواره بسیار نامطلوب است و مواد غذایی موجود علاوه بر اینکه از کیفت مناسبی برخوردار نیست، همچنین برای آنان کافی نیست.

شایان ذکراست که سازمان‌های بین المللی اعم از صلیب سرخ و سازمان امور آوراگان، در کنار سازمان های داخلی اعم از هلال احمر، وزارت کشور، وزارت مهاجرت و.... در خدمت رسانی به این آوارگان مشارکت دارند.

دولت العبادی نیز، 800 میلیون دلار جهت ساماندهی به اوضاع آوارگان و تهیه مایحتاج ضروری برای آنان اختصاص داده است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.