سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهم منابع ثابت در آلودگی هوا/ به روز رسانی سهم آلاینده‌ها در آلودگی هوا

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران گفت: سهم منابع ثابت مانند موتور خانه‌ها در مناطق مسکونی و صنایع امروزه در آلودگی هوای تهران افزایش پیدا کرده است.

 محمد هادی حیدر زاده مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آلودگی هوا در روزهای گذشته، گفت:‌زمانی که پایداری و سرما هم زمان اتفاق می افتد اینورژن صورت می گیرد و منجر به ایجاد وارونگی هوا می شود.

وی افزود: با وجود این که اینورژن شدید داشته‌ایم ولی مهم ترین آلاینده موجود در هوا که ذرات معلق هوا کمتر از 2.5میکرون است از 118 فراتر نرفته و این امر نشان دهنده‌ی این موضوع است که آلودگی هوا تقریبا رو به بهبود است.
 
مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران اظهار داشت: در روزهایی که وارونگی هوا روی می دهد باید منابع آلاینده را کنترل کرده تا آلودگی هوا کاهش یابد، به عنوان راهکار موثر وضعیت سوخت و خودروها بهبوئد یابد که این امر در حال وقوع است اما همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.
 
حیدرزاده در ادامه تصریح کرد:‌ در راهکار دیگر باید کنترل منابع صنعتی مورد توجه قرار گیرد در گذشته سهم صنایع نبست به خودروها 30به 70 بوده اما در حال حاضر این نسبت تغییر کرده است.
 
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته بر روی عوامل تشکیل دهنده آلودگی هوا در دهه 70 بیان داشت: نتایج به دست آمده از این مطالعات نشان داده بود که 70درصد آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک و 30درصد دیگر مرتبط با منابع ثابت است، این در حالی است که این مطالعات با شرایط امروز صدق نمی‌کند و در حال حاضر سهم منابع ثابت افزایش پیدا کرده است.
 
مدیر کل محیط  زیست استان تهران اظهار داشت:‌در حال حاضر حداقل خودروهای مورد استفاده دارای استاندارد یورو 2 هستند در حالی که در گذشته خودروها کار براتوری بوده‌اند سیستم انژکتوری نداشتند، سوخت مورد استفاده  خودروها در چند سال گذشته حاوی سرب بوده است این در حالی است که سوخت خودروها امروز عاری از سرب است.
 
حیدر زاده با تاکید بر افزایش سهم منابع ثابت در آلودگی هوا تهران گفت: سهم منابع ثابت مانند موتورخانه‌های در مناطق مسکونی و صنایع امروزه در آلودگی هوای تهران افزایش پیدا کرده است.
 
 
وی با تاکید بر احتیاج به، به روز رسانی سهم آلاینده‌ها در آلودگی هوا تصریح کرد: متاسفانه سهم آلاینده ها در آلودگی هوای تهران بیش از 2دهه است که به روز رسانی نشده است و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامی انجام دهیم.
 
حیدر زاده با اشاره به مصوبه آلودگی هوا در بحث ورود به موتورسیکلت‌ها و خودروهای برقی به صنایع خودروی کشور بیان داشت:‌در این زمینه نیابد احساسی برخورد شود بلکه در وهله اول باید شرایط توپوگرافی شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شومد که آیا این وسایل حمل و نقل برقی برای شهر تهران موثر است.
 
وی در پایان گفت: در مجموع باید برای اجرای این طرح مطالعات و بررسی های کافی صورت گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ثابت ، آلاینده ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.