سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آژانس بين‌المللی انرژی:

سقوط قيمت نفت در سال 2015 ادامه دارد

آژانس بين‌المللی انرژی اعلام کرد به علت کاهش تقاضا و افزايش توليد شيست، پيش‌بينی می‌شود روند سقوط قيمت نفت تا سال 2015 ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، قيمت‌هاي جهاني نفت خام روز پنجشنبه به پايين‌ترين سطح خود از ماه سپتامبر سال 2010 کاهش يافت به‌طوري‌که بهاي نفت برنت لندن براي تحويل در ماه دسامبر به کمتر از 80 دلار رسيد.

دلالان در عين حال پيش بيني نمي‌کنند اوپک که 12 کشور عضو آن هستند و بيست و هفتم ماه نوامبر در وين تشکيل جلسه مي‌دهد، توليد خود را کاهش دهد و در نتيجه به افزايش قيمت‌ها کمک کند.

آژانس بين‌المللي انرژي اعلام کرد به رغم اين‌که گمانه‌زني‌هايي صورت گرفته است دال بر اين‌که هزينه بالاي استخراج شيست مي‌تواند توازن جديدي براي قيمت‌ برنت بين 80 تا 90 دلار برقرار کند ولي توازن عرضه و تقاضا نشان مي‌دهد سقوط قيمت به مسير خود ادامه خواهد داد.

اين سازمان افزود: پيش‌بيني‌هاي عرضه و تقاضاي ما نشان مي‌دهد که...فشارهاي قيمتي به سمت پايين مي‌تواند در نيمه نخست سال 2015 بيش از پيش افزايش يابد.

آژانس بين‌المللي انرژي اعلام کرد از سوي ديگر، پيش‌بيني مي‌شود رشد تقاضا در سال 2014 در سطح 680 هزار بشکه در روز، پايين‌ترين حد خود در پنج سال گذشته، بماند و به ميزان تقريبي 92.4 ميليون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.