سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داعش سر یکی از سرکردگان خود را به اتهام دزدی قطع کرد

دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که داعش اقدام به قطع سر یکی از سرکردگان خود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، دیدبان حقوق بشر سوریه روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که داعش یکی از سرکردگان خود را که دارای ملیت سوری بود، پس از اتهام به اختلاس اموال داعش و دزدی به دار آویخته و سر وی را قطع نموده.

دیدبان حقوق بشر سوریه در این بیانیه اعلام کرد: داعش یکی از فرماندهان بارز در این گروه که دارای ملیت سوری بوده است را اعدام و اقدام به دارآویختن وی و قطع سر از تن وی در میدان جرداق در شهر المیادین در استان دیر الزور نموده است.

در بیانیه دیدبان حقوق بشر سوریه آمده است که اتهامی که طبق آن سر این فرد از سرکردگان داعش قطع گردیده " برداشتن مال مسلمانان به ناحق با متهم ساختن آنها به اینکه مرتد هستند و نیز اختلاس پولهایی از بیت المال داعش می‌باشد.

دیدبان حقوق بشر اقدام به انتشار تصویر جسدی بدون سر درحالی که بر روی چوبی به شکل صلیب آویزان است و سر وی بر روی زمین افتاده انداخته کرده است.

همچنین در این تصویر، اتهامات وی در برگه ای سفید و بصورت دستخط نوشته و به جسد وی آویزان گشته است.

در این متن نوشته شده است که حکم "جلیبیب ابوالمنتظر" مبنی بر اعدام به منظور محاربه با امیر المؤمنین صادر گردیده.

هنوز نمی توان اعلام کرد که پستی که وی در داعش داشته چیست؛ همچنانکه زمان اجرای اعدام این فرد نیز معلوم نگردیده این خبر همچنین در حساب کاربری فعالان اجتماعی ضد داعش، در شبکه های اجتماعی نیز آمده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین به نقل از فعالان در شهر المیادین در دیر الزور اعلام کرده است که عناصر داعش از طریق بلندگوها اعلام نمودند که بزودی برای این فرد که به دار آویخته شده نماز خوانده خواهد شد و در گورستان مسلمانان دفن خواهد گردید.

همچنین عناصر داعش اعلام کرده اند که " باید به وی ترحم کرد و نباید وی را مرتد گرفت، جز اینکه وی حدی از حدود خدا را زیرپاگذاشت و قصاص بر وی واجب گردید.

گفتنی است، از زمانی که گروه تروریستی داعش اعلام برپایی خلافت نموده است، گزارشهایی از اجرای ده ها اعدام بوسیله قطع سر درحق عناصر گردان های تروریستی مختلف و نیز شهروندان به اتهام ارتداد و جنگ با داعش و اتهامات دیگر منتشر شده است؛ اما این اولین باری است که یکی از سران این گروه اعدام می گردد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/ 
برچسب ها: داعش ، سرکردگان ، اتهام ، دزدی ، قطع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.