سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود "مارتین دمپسی" به عراق

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش از ورود "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عراق خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، العربیه اعلام کرد این نخستین سفر یک مقام نظامی آمریکایی بعد از حمله داعش به عراق محسوب می‌شود.

ژنرال "مارتین دمپسی " رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز با هدف دیدار و گفتگو با فرماندهان آمریکایی مستقر در عراق و آماده سازی زمینه گسترش کمک های آمریکا به نیروهای ارتش و شبه نظامیان کرد عراقی در نبرد با داعش ، در چارچوب سفری اعلام نشده وارد بغداد شد .

این نخستین سفر دمپسی به عراق از زمان صدور فرمان "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت نیروهای غیر رزمی این کشور به عراق کمتر از سه ماه پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور به منظور کمک در مبارزه با داعش محسوب می شود . 

ژنرال دمپسی اندکی قبل از فرود هواپیمای حامل وی در فرودگاه بغداد به خبرنگاران گفت : " من می خواهم درباره نحوه پیشبرد همکاری با عراقی ها به اطلاعات دقیقی دست پیدا کنم ،‌ می خواهم دقیقا با کسانی که دست اندرکار امور  هستند ، درباره منابع مورد نیاز و راهنمایی های مناسب و مقتضی برای استفاده از این منابع گفتگو کنم ."

اوباما هفته گذشته مجوز اعزام بیش از 1500 نیروی اضافی را به عراق در قالب مشاوران نظامی و آموزش نیروهای عراقی و  شبه نظامیان کرد صادر کرد.

دمپسی قرار است در این سفر با مقامات آمریکایی ناظر بر این تلاشها از جمله ژنرال "جیمز تری"، فرمانده نیروهای ضربت مستقر در کویت و نیز مسئولان عراقی گفتگو کند.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آخرین بار در سال 2012 از عراق دیدن کرده بود.

سفر دمپسی به عراق با پیشروی های میدانی ارتش این کشور  از جمله بازپس گیری بزرگترین پالایشگاه این کشور در مجاورت شهر بیجی همزمان شده است.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.