سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوختی که همچنان آلاینده‌هایش شهر را می‌نوردد

سوخت فسیلی مازوت با انتشار دود و گازهای خطرناک علاوه بر آلودگی محیط زیست، سلامتی مردم را نیز تهدید می‌کند به طوری که بر سلامت ریه‌ها و مجاری تنفسی تاثیرات منفی دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شروع فصل سرما و به دنبال آن افزایش مصرف گاز خانگی، کمبود سوخت برای بخش‌های صنعتی بهانه خوبی برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها، کارخانجات صنعتی و کوره‌های آبریزی شده است در حالی که بیش از 90 درصد نیروگاه‌های کشور قابلیت مصرف گاز را دارند ولی به دلیل کمبود این سوخت طبیعی مجبورند از سوخت مازوت که آلودگی هوا را دو چندان می‌کند، استفاده کنند. 

دود ناشی از فعالیت کوره‌های آبریی، نیروگاه‌ها و کارخانجات صنعتی اگر چه دور از مناطق مسکونی یا شهری هستند از طریق باد وارد این مناطق شده و غلظت آلاینده‌های شهری را افزایش می‌دهند.

براساس این گزارش، سوخت مازوت با افزایش غلظت آلاینده ترکیبات گوگرد،ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون و تولید so2 آلودگی هوا را دو چندان می‌کنند.

گفتنی است؛ سالهاست در استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانجات صنعتی از سوی مسئولان وطرفداران محیط زیست مورد نقد قرار می‌گیرد اما متاسفانه هنوز جایگزین مناسبی برای این سوخت وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوخت ، آلاینده ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.