سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌‌الاسلام و المسلمین مصلحی در گفتگوی تفصیلی:

سطح تحریم‌های امروز در برابر تحریم‌های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست/ ایران حامی امنیت منطقه /غرب به دنبال بی‌ثباتی منطقه

وزیر سابق اطلاعات با بیان به دست آمدن موفقیت‌ها به برکت تحریم‌ گفت: بهترین و زیباترین تعبیرها را مقام معظم رهبری درباره تحریم‌های غرب دارند و ایشان می‌فرمایند اگر گزینه نظامی روی میز است، چه غلطی می‌توانید بکنید و چه غلطی کرده‌اید.


به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،"حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات در گفتگوی تفصیلی با ویژه‌نامه سی سال اقتدار موشکی تحت عنوان "قیام سجیل‌ها" اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تکیه به توان و استعداد داخلی می‌تواند پل پیروزی باشد.  
 
وی با اشاره به شکوفایی توان دفاعی ایران در دوران دفاع مقدس و استعدادهای جوانان در این عرصه تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم که نیازمند کشف استعدادها و تکیه بر توان داخلی بود، همین مسئله موشکی است و تکیه بر نیروها و توانمندی‌های داخلی توانست توان نظامی و رزمی جمهوری اسلامی ایران را تا سطح بسیار زیادی بالا ببرد.  
 

وزیر سابق اطلاعات با بیان به دست آمدن موفقیت‌ها به برکت تحریم‌ها گفت: در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند و ما درزمان دفاع مقدس بدترین تحریم‌ها را داشتیم که سطح تحریم‌های امروز در برابر سطح تحریم‌های آن زمان اصلا قابل مقایسه نیست و تحریم‌ها به قدری سخت بودند که کشتی‌های ما را در منطقه خلیج فارس مورد تعرض قرار می‌دادند ولی در تحریم‌های اخیر شاهد چنین رفتارهایی نبودیم.  
 
مصلحی با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی و توجه به توطئه‌های دشمن و تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید قبول کنیم وضعیت اقتصادی ما در جنگ است لذا طراحی و مدیریت ما باید مدیریت جنگی باشد تا بتواند مقابله کند.
 
* غرب به دنبال بی‌ثباتی منطقه است

وی با اشاره به توانمندی موشکی ایران در بازدارندگی دفاعی و اهمیت مقابله با استکبار تأکید کرد: غرب به دنبال بی‌ثباتی منطقه است. استکبار، القاعده را در افغانستان  و داعش را در سوریه و عراق به وجود می‌آورد و همه این‌ها در راستای ناامنی منطقه است.


 

مصلحی با بیان این که توان جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای است که تروریست‌ها نمی‌توانند به سمتش بیایند و با آن مقابله کنند، اظهار داشت: بهترین و زیباترین تعبیرها را مقام معظم رهبری درباره تحریم‌های غرب دارند و ایشان می‌فرمایند اگر گزینه نظامی روی میز است، چه غلطی می‌توانید بکنید و چه غلطی کرده‌اید.  
 
* ایران امروز یکی از قدرت‌های مطلق منطقه است


وزیرسابق اطلاعات با اشاره به موشک‌ها و سلاح‌های جدید بومی ایران و ایجاد بازدارندگی آن برای کشور افزود: بخش عمده این بازدارندگی به روحیه ملت ایران بازمی‌گردد و ایستادگی ملت ایران در اتکا به خود قدرت و توان نظامی ایران را در بعد توان موشکی و در سایر ابعاد افزایش داده و ایران امروز یکی از قدرت‌های مطلق منطقه است.




 
 
*مقاومت باعث شد تا رژیم صهیونیستی خودش درخواست آتش بس کند

وی با اشاره به این که برای اثبات این مسئله کافی است جنگ 51 روزه غزه را مرور و ابعاد مختلف آن را تحلیل کنیم تصریح کرد: غزه یک باریکه با مساحت بسیار کم و جمعیت ناچیزاست و در طرفی دیگر یک ارتشی مسلح به آخرین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی بوده که هر نوع جنایتی را انجام داده و سخت‌ترین شرایط را برای مردم مظلوم غزه به وجود آورده است ولی با این حال توانسته‌اند از روحیه مقاومت وارد شده و ایستادگی کنند و باعث شوند این رژیم تا بن دندان مسلح درخواست آتش‌بس کند.  
 
مصلحی درباره تلاش دشمنان برای محدودسازی  و ادعای درباره تهدید توان موشکی ایران اظهار داشت: کشورهای منطقه می‌دانند که ایران هیچ تهدیدی برای آن‌ها نیست و جمهوری اسلامی در طول تاریخ 35ساله خود نشان داده که در شرایط مختلف حامی و یاور کشورهای منطقه است.
 
وزیرسابق اطلاعات ادامه داد: دشمنان با تبلیغات وسیع خود سعی می‌کنند که ایران را در جهت از بین بردن امنیت منطقه نشان دهند و سران برخی کشورها نیز ممکن است در ظاهر باور کنند و این مسئله تحت تأثیر القائات بیرونی است.  
 
* جمهوری اسلامی ایران حامی امنیت منطقه است

وی با بیان این که اگر به تاریخ مراجعه کنیم خواهیم دید بعد از پذیرش قطع نامه صدام به کویت حمله کرد، تصریح کرد: آیا ایران برای آن‌ها تهدید بود و یا پشتوانه‌ای برای ایجاد امنیت در منطقه و مردم کشورهای منطقه می‌دانند و حتی مسئولانشان این نکته را درک می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران حامی امنیت منطقه است.  
 
مصلحی درباره تجربه توانمندی موشکی و رشد کم‌نظیر فناوری موشکی که از فناوری‌های پیچیده محسوب می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی برای اندیشمندان دنیای بشری و اسلام تبدیل به یک الگو شده است و با پیشرفت‌های نظام اسلامی اندیشمندان به این فکر می‌کنند که انقلاب اسلامی چه طور توانسته چنین پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی را برای ما به ارمغان بیاورد.


 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ترس دشمنان از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و الگودهی نظام جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه اضافه کرد: امروز کشورهای پیشرفته در بسیاری از مسائل مانند مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به بن‌بست رسیدند اما انقلاب اسلامی با منشورهایی که از قرآن و نهج البلاغه دارد برای همه این موارد راه خروج را مشخص کرده که چه‌طور می‌توان از این بن‌بست‌ها بیرون آمد و این باعث می‌شود که کشورها و نظام‌های مستکبر به وحشت بیفتند.  
 
وی با اشاره به دین‌داری و ویژگی‌های معنوی و برجسته شهید طهرانی‌مقدم خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک با شهید طهرانی‌مقدم مأنوس بودم و برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی این شهید بعد معنوی و دین‌داری او بود که در اوج قرار داشت.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.