به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مصطفی زندی در یادداشتی آورده است: تعهد حرفهای و پایبندی به قرارداد نخستین اصل بیمهای است و شرکتهای بیمه برای حفظ بازار موجود و دستیابی به بازارهای تازه راهی جز حفظ این اصول مهم ندارند.
در وضع فعلی اقتصاد کشور، آغاز به فعالیت یک شرکت بیمه معتبر خارجی در ایران که از قلب اروپا تا خاورمیانه به خوشنامی شهرت دارد، دستاورد بزرگی است که آسان به دست نیامده است. ایجاد فضای امن کسب و کار و اعتمادسازی اقتصادی و رفتار حرفهای متولیان صنعت بیمه، زمینهساز حضور شرکتهای معتبر خارجی در کشور به شمار میرود، اما سوال اصلی این است که شرکتهای بیمه داخلی با حضور قدرتمند شرکتهای بینالمللی در کشور چه وضعیتی پیدا میکنند.
ناگفته پیداست که در حال حاضر تمامی ظرفیتهای صنعت کشور فعال نشده و این امر در خصوص صنعت بیمه نیز صدق میکند. ظرفیتهای مغفول این صنعت به گونهای است که برخی کارشناسان این میزان را گاه تا 50 درصد نیز ارزیابی میکنند. به همین دلیل ورود شرکتهای بیمه خارجی نه تنها به بازار فعالان صنعت بیمه زیانی نمیرساند، بلکه با ایجاد فضایی رقابتیتر به توسعه و شکوفایی شرکتهای بیمه داخلی نیز منتهی میشود.
فعالیت شرکت بیمه "ناسکو" در ایران امر مهمی است، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد زمینهسازی برای ورود شرکتهای دیگری است که هر یک از آنان میتوانند خلاءهای موجود را پوشانده و چتر امنیت و اطمینان کافی را در کشور بگسترانند.
شرکت بیمه "ناسکو" پس از انجام فرایند خصوصی سازی، دومین دوره فعالیت خود در ایران را تجربه می کند و حضور مقتدرانه و فراگیر این شرکت می تواند فضای اعتمادسازی کافی را برای ورود صنعت بیمه ایران به باشگاه بزرگ بیمه گران جهان فراهم کند، به شرطی که این فرصت را قدر بدانیم و در مسیر حمایت از آن گام برداریم.
شرکت کارگزاری ناسکو از سال 1969 فعالیت خود را آغاز کرده و در کشورهای انگلستان، فرانسه، قبرس، ترکیه، امارات، عربستان، ایران دفاتری تأسیس کرده است. گروه بیمه ای ناسکو دارای یک شرکت بیمه مستقیم ویک شرکت بیمه اتکائی است.
انتهای پیام/