سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر صفوی:

رهبری انقلاب اسلامی دفاع از بلاد اسلامی را وظیفه‌ای الهی می‌داند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: رهبری انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای به عنوان رهبر قدرتمند جهان اسلام در مقابل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایستاده و صهیونیست‌ها در عرصه‌های مختلفی شکست خورده‌اند و رهبری انقلاب اسلامی فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است و آنرا یک وظیفه الهی می‌داند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر "سید یحیی رحیم صفوی"، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در چهارمین همایش مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که با موضوع وحدت جهان اسلام، چالش‌ها و فرصت‌ها سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه تغییر ساختار قدرت در قرن حاضر نیازمند تفکر عمیق بوده، تصریح کرد: نظریه قدرت و حتی ابزار‌های اعمال قدرت در قرن حاضر در حال بازخوانی و باز‌تولید می‌باشد و یک چهره جدید از قدرت در جهان جدید مطرح است.
 
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد هم ماهیت و هم قلمرو قدرت در حال تغییر و تحول است. ماهیت قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم و قدرت فرهنگی و سیاسی و قدرت اقتصادی در حال تغییر بوده و قلمرو قدرت در حال حرکت از نیمکره غربی به سمت نیمکره شرقی است و بطور خاص در حال حرکت از اروپا و آمریکا به سمت قاره آسیا می‌باشد و در قاره آسیا کشورهای چین، هند، روسیه و ژاپن می‌توانند به‌عنوان یک قدرت قاره‌ای بروز و ظهور کنند.

سرلشکر رحیم صفوی گفت: جهان اسلام در حال گذار از یک مرحله تاریخی جدید است که آن را مرحله گذار ژئوپلیتیکی می‌گوییم و جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی با استراتژیک قراردارد، چرا که ائتلاف جبهه غرب، صهیونیسم و نفاق به عنوان یک تهدید بزرگ، برای همه کشور‌ها، ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جهان اسلام، نقشه کشیده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به توطئه آمریکائی –صهیونیستی، در جهت غارت منابع اقتصادی کشورهای عربی و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: بایستی نتیجه گرفت که یک طرح و توطئه بزرگ به رهبری آمریکائی‌ها و با همکاری برخی کشورهای اروپائی مثل انگلستان و فرانسه و با مشارکت صهیونیست‌ها و سران برخی کشورهای عربی در مسائل منطقه وجود دارد.

وی در تشریح برخی از اهداف این توطئه بزرگ، تاکید کرد: ادامه تسلط بر کشورهای عربی و اسلامی منطقه و غارت ثروت‌های طبیعی مردم و حفظ حاکمان دیکتاتور ورژیم‌های سنتی و پادشاهی این منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی و مدیریت کنترل انقلاب‌های مردمی منطقه را می‌توان از اهداف توطئه آمریکائی‌ها دانست و آنچه که در عراق، لیبی و مصر می‌گذرد، مصداقی از این اهداف است.


تجزیه برخی از کشورهای اسلامی مثل سودان از اهداف آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بود

سرلشکر صفوی افزود: تجزیه برخی از کشورهای اسلامی مثل سودان که انجام شده و دیگر کشورهای اسلامی همچون لیبی، عراق، یمن و شاید یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس از جمله اهداف آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: همچنین راه اندازی برادرکشی و ناامنی در کشورهای عربی و اسلامی برای حفظ بقاء و امنیت رژیم جنایتکار صهیونیستی و تضعیف دولت‌ها و کشورهای محور مقاومت و حامیان حزب ا... لبنان و گروه‌های جهاد اسلامی و حماس در فلسطین اشغالی را می‌توان از دیگر اهداف توطئه آمریکایی صهیونیستی دانست.

وی ادامه داد: امام بزرگوار و رهبر حکیم و مقتدر اسلامی، مقام معظم رهبری همواره پرچمدار وحدت جهان اسلام و حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و تقویت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بوده و هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه سرنوشت همه ملت‌های اسلامی به یکدیگر گره خورده است، اظهار داشت: آرزوی امپراطوری آمریکا در رسیدن به تک قطبی شدن قدرت در جهان، با شکست مواجه شده و هم اکنون چند قطبی شدن قدرت در جهان به وضوح دیده می‌شود و جهان اسلام با داشتن ظرفیت‌های ژئوکالچر، ژئو اکونومیک و ژئوپلتیک و با داشتن جمعیت حدود یک میلیارد و ششصد میلیون نفر و با امواج بیداری اسلامی که شروع شده است و به فضل الهی ادامه خواهد داشت، می‌تواند تبدیل به یک قطب بزرگ قدرت در قرن حاضر شود. قطب‌های دیگر قدرت چین، فدراسیون روسیه، اتحادیه اروپا، برزیل و هند و خود آمریکا خواهند بود.

وی تصریح کرد: غرب دیگر پیام الهام بخشی برای بشریت ندارد و الهام بخشی لیبرال دموکراسی رو به اتمام است و کشورهای اسلامی از قلمرو جغرافیایی وسیعی برخوردار هستند و قدرت تاثیر گذاری در معادلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی نظام جهان در قرن حاضر را دارند و جهان اسلام از یک موقعیت و وزن ژئوپولتیکی بسیار بالا برای ارتقاء و دست یابی به یک بلوک قدرت جهانی در ساختار نظم نوین جهانی در قرن ۲۱ برخوردار می‌باشد.



مهم‌ترین منطقه استراتژیک جهان و بلکه هارتلند جهانی را منطقه خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن شکل می‌دهد

سرلشکر صفوی در بیان اهمیت منطقه خلیج فارس در تحولات استراتژیک آینده جهان افزود: به نظر می‌رسد طی چند دهه آینده مهم‌ترین منطقه استراتژیک جهان و بلکه هارتلند جهانی را منطقه خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن شکل می‌دهد و موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و وجود منابع و ذخایر سرشار و اثبات شده انرژی و ظرفیت ژئوکالچر و تاثیرگذار اعتقادی و فرهنگی و اهمیت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی با جهت تجاری و نظامی، ‌از جمله بستر‌ها و عوامل تشکیل دهنده این اهمیت به شمار می‌روند.

وی با اشاره به چالش‌های داخلی فراروی کشورهای اسلامی اظهار داشت: وابستگی سران کشور‌ها به غرب و حکومت‌های طولانی مدت، تعارض میان استبداد و دموکراسی بین ملت‌ها و حاکمان، اختلافات مرزی و ارضی با همسایگان همچون عربستان، قطر، مصر، سودان، مراکش و صحرای غربی، وجود مناقشات قومی و مذهبی از چالش‌های اصلی کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: نرخ رشد جمعیت در این کشور‌ها بالا است، کم سوادی و ناتوانی در تولید علم و دست یابی به فناوری‌های جدید از معضلات کشورهای اسلامی به حساب می‌آید.  فقر، نابرابری اجتماعی، عدم توسعه‌یافتگی در برخی از کشور‌ها دیده می‌شود و فرار مغز‌ها در جهان اسلام وجود دارد.

وی درباره چالش‌های خارجی پیش روی کشورهای اسلامی تاکید کرد: عده‌ای از حکومت‌های کشورهای اسلامی به حکومت‌های بیگانه وابسته‌اند و اشغال نظامی شده‌اند و همچنین در این کشور‌ها مناطق بحرانی وجود دارد. برخی از کشور‌ها نیز ثبات سیاسی ندارند و وجود شاخص‌های دولت‌های ناپایدار در برخی از این کشور‌ها دیده می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه با تمام این ضعف‌ها، کشورهای اسلامی فرصت‌های بسیاری دارند، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی این کشور‌ها مناسب بوده و همچنین موقعیت و وزن بر‌تر ژئوپولتیکی کشورهای اسلامی، موقعیت ژئوپولتیکی فرهنگی جهان اسلام و همچنین موقعیت ژئواکونومیکی جهان اسلام از فرصت‌های خوب کشورهای اسلامی به حساب می‌آید.

سرلشکر صفوی در ادامه گفت: حدود ۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق ناوبری دریایی صورت می‌گیرد و ناوگان‌های تجاری باید از ‏تنگه‌های استرات‍ژیک جهان، عبور می‌کنند. ‏در دو طرف گلوگاه‌های استراتژیک جهان که به آن‌ها گذرگاه‌های عبور اجباری می‌گوییم، کشورهای ‏مسلمان هستند و می‌توان گفت که ‏اقتصاد جهانی را می‌توانند کنترل کنند.

دستیار و مشاورعالی مقام فرماندهی کل قوا تصریح کرد: کشور‌های اسلامی دارای حدود ۵۷ درصد کل ذخایر اثبات شده گاز جهان هستند که کشور ‏عزیزمان ایران با مجموع انرژی نفت و گاز در جهان مقام اول را دارا می‌باشد.

وی ظرفیت اثبات شده نفت خام جهان اسلام را حدود ۷۵ درصد خواند و افزود: این میزان ظرفیت اثبات ‏شده در کشور‌های اسلامی قراردارد. این در حالی است که آمریکایی‌ها در سال ۲۵ درصد کل تولید نفت ‏خام جهان را مصرف می‌کنند و بعد آمریکایی‌ها چینی‌ها هستند و هر کشوری که ‏بخواهد توسعه پیدا کند ‏به این منابع انرژی نیازمند می‌باشد. ‏ البته منابع وسیع جدید نفت درآمریکا کشف شده که هنوز حجم دقیق آن مشخص نشده است.

در قرن ۲۱ قدرت جدیدی به عنوان قدرت جهان اسلام بروز و ظهور پیدا خواهد کرد/وزن جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی بالا رفته و وزن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پایین ‏‏خواهد آمد ‏


سرلشکر صفوی در ادامه سخنان خود با توصیف مولفه‌های شکل گیری قدرت جهان ‏اسلام، تصریح کرد: ‏به فضل الهی در قرن ۲۱ قدرت جدیدی به عنوان قدرت جهان اسلام بروز و ظهور پیدا خواهد کرد. این ‏قدرت جدید، یک قدرت فرهنگی، سیاسی و ‏اقتصادی است. وحدت و همگرایی جهان اسلام و ملت‌های ‏اسلامی در قرن ۲۱ تشدید خواهد شد. قدرت آمریکا و اروپا رو به کاهش ‏خواهد رفت، صهیونیست‌ها به ‏شدت تضعیف خواهند شد و وزن جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی بالا رفته و وزن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پایین ‏‏خواهد آمد. ‏

دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید برنقش مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی و وحدت جهان اسلام در شکست راهبردهای نظام سلطه و نجات ملت‌های مظلوم و تحت ستم مسلمان و ضرورت انعقاد و تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بلاد اسلامی برای رویارویی با دشمنان قرآن و پیامیر اعظم (ص) گفت: توجه عمیق ملت‌های مسلمان به اندیشه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران و نوع حرکت آمریکایی‌ها، رژیم‌صهیونیستی و متحدان آن‌ها علیه ملت‌های اسلامی، رسالت و وظیفه سنگینی برای دفاع از اسلام و هویت اسلامی فراروی همه روشنفکران و علمای جهان اسلام قرار داده است.

وی اضافه کرد: مقابله با گروهکهای تکفیری تروریستی داعش که دستاورد سازمانهای اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی است یکی دیگر از اهداف وحدت جهان اسلامی می‌تواند باشد.
 
رهبری انقلاب اسلامی فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است/آزادی قدس شریف می‌تواد یکی از اصلیترین محور وحدت همه مسلمانان جهان قرار گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: رهبری انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای به عنوان رهبر قدرتمند جهان اسلام در مقابل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و صهیونیست‌ها در عرصه‌های مختلفی شکست خورده‌اند و رهبری انقلاب اسلامی فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است و آنرا یک وظیفه الهی می‌داند.

دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی بکارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی، ‌ از جمله ابزارهای انرژی، سلاح، نفت، گاز و شکل گیری اراده فراگیر در تحریم کالاهای آمریکائی و تعطیلی سفارت خانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله اقداماتی است که می‌تواند قدرت وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را به رخ سران کفر و الحاد جهانی بکشاند و آزادی قدس شریف می‌تواد یکی از اصلیترین محور وحدت همه مسلمانان جهان قرار گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.