سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندیشکده کارنگی:

در صورت عدم توافق هسته ای، ایران در موضعی بهتر از غرب قرار دارد

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی نوشت که در صورت به سرانجام نرسیدن توافق هسته‌ایایران و گروه موسوم به 1+5 ، ایران به خاطر ایستادگی در مواضعش مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده آمریکایی "کارنگی" طی تحلیلی در زمینه "مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و تبعات احتمالی عدم توافق هسته‌ای" نوشت: با  زمان  کمی که  تا مهلت تعیین شده 24 نوامبر احتمال کمی در حصول توافق باقی مانده و حال زمان آن فرا رسیده است تا اقدام‌های ایران در صورت عدم رسیدن به توافق را مورد ارزیابی قرار داد.

در این گزارش آمده است: شواهد سیاسی، اقتصادی و موارد دیگر نشان می‌دهند که ایران در صورت عدم توافق در موضعی بهتر از غرب قرار دارد و در صورت چنین رویدادی این کشور در مسیر جنگ لفظی با غرب قرار گرفته و سعی می‌کند بر غرب غلبه نماید. در عوض متحدان آمریکا باید به دقت به ارزیابی چرایی شکست در مذاکرات اقدام نمایند.

در واقع خواه درست یا نادرست، ایران خود را در موضع قویتری به نسبت آمریکا در مذاکرات می‌بیند  و آن‌ها توانایی کنار کشیدن از مذاکرات هسته‌ای را دارند.مهمتر اینکه ایرانیان "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا را مشتاق‌ترین فرد در لزوم توافق با خود می‌بینند. ایران همچنین با توجه به پیدایش داعش، آمریکا را در منظری می‌بیند که خواهان تنش زدایی با تهران است.

در بخش دیگر این گزارش در خصوص اعمال تحریم ها علیه ایران آمده است: کشورهایی چون روسیه ،که خود هدف تحریم است ،و نیز چین، هند و کره جنوبی کمتر آمریکا را در تحریم‌های تحمیلی علیه ایران همراهی کرده‌اند.

کارنگی در ادامه نوشت : در صورت عدم توافق آمریکا با ایران ، واشنگتن در داخل کشور خود موارد بیشتری را برای از دست دادن دارد. اوباما در صورت شکست در مذاکرات با واکنش تند کنگره این کشور مواجه خواهد شد که هم اینک به شدت در دست جمهوری خواهان قرار گرفته است اما در تهران قضیه فرق می‌کند و هم رییس جمهور ایران و هم وزیر امور خارجه به خاطر دفاع از حقوق ایران در برابر دشمن مورد ستایش قرار خواهند گرفت و مداکره کنندگان نیز به خاطر ایستادگی در مواضع خود قهرمان شناخته خواهند شد.

انتهای پیام/



انتهای پیام/
برچسب ها: عدم ، توافق ، هسته ای ، ایران ، موضع ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.