سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سناتورهای ارشد آمریکا برای ارائه توافق هسته‌ای احتمالی به کنگره

سناتورهای ارشد آمریکا خواستار رأی گیری درباره طرح قانونی موسوم به S.2650 یا "قانون مذاکرات هسته ای ایران" شدند که اوباما را ملزم می کند تا به فاصله سه روز بعد از عقد هر گونه توافق هسته‌ای با ایران، آن را به کنگره تقدیم کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه هیل، لیندسی گراهام و باب کورکر، سناتورهای ارشد کنگره در این روز خواستار رأی گیری درباره طرح قانونی موسوم به S.2650 یا "قانون مذاکرات هسته ای ایران" شدند که اوباما را ملزم می کند تا به فاصله سه روز بعد از عقد هر گونه توافق هسته‌ای با ایران، آن را به کنگره تقدیم کند.

گراهام گفت این "جنون" است که آمریکا در توافق احتمالی با ایران به این کشور اجازه برخورداری از توانمندی های هسته ای بدهد. اکنون زمان آن نیست که به رئیس جمهور اوباما اجازه تکروی بدهیم.

سناتور کورکر که از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا و از تدوین کنندگان چندین طرح تحریمی علیه ایران است هم گفت: کنگره باید این توافق را ارزیابی کند.

بنا به این گزارش، این پیشنهاد با مخالفت "کریس مورفی"، سناتور دموکرات آمریکایی مواجه شد که گفت این رأی گیری به تضعیف مذاکرات هسته ای جاری منجر خواهد شد.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.