سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشکسوت نقاشی:

نقش‌های عاشورایی را هنرمند تصویر نمی‌کند

منصور وفایی گفت: نقش‌های عاشورایی را هنرمند تصویر نمی‌کند بلکه اثر خودش خلق می‌شود.

منصور وفایی هنرمند پیشکسوت نقاشی خیالی نگاری در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در طول بیش از 40 سال که به نقاشی خیالی نگاری می‌پردازم پرده‌های فراوانی را با موضوع و مضامین عاشورایی خلق کرده‌ام.  
 
وی گفت: برخی از این پرده‌ها را برای بیان فرهنگ عاشورا در بسیاری از کشورهای مختلف برده و آن را بیان کردم در حقیقت سعی کردم تا عاشورای حسینی را در قالب اثر هنری به اندازه توان بیان کنم.  
 
وفایی در ادامه درباره حس و حال خلق اثر با مضامین عاشورایی نیز گفت: زمانی که موضوعی را برای طراحی بر روی پرده انتخاب می‌کنم ابتدا طرح را در ذهنم مرور می‌کنم و سپس آن را به تصویر می‌کشم چرا که باید به آنچه که می‌خواهم تصویر کنم به خوبی فکر کنم.  
 
وی گفت: این در حالی است که برای پرده‌هایی با مضامین عاشورایی وضو می‌گیرم و شروع به خلق اثر می‌کنم، در خلق آثاری با مضامین عاشورایی هنرمند نیست که تصویر می‌کند بلکه چیزی شبیه الهام است چرا که آثار عاشورایی آثاری ماندگار، بدون نقص و تاثیرگذار می‌شود.  
 
وی گفت: در حقیقت در خلق آثاری با مضامین عاشورایی هنرمند در آغاز و پایان تعیین کننده است که هر زمان اثر خود را به پایان برساند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: نقش ، طرح ، عاشورا ، هنرمند ، تصویر ، اثر ، تجسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.