سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی:

جلوگیری از واردات درخواست صنایع دریایی از دولت

غلام ابوالفضل گفت: اولین درخواست صنایع دریایی از دولت جلوگیری از واردات به کشور است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ،عبدالله غلام ابوالفضل، دبیر فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، صبح  در نشست خبری صنایع دریایی که در مرکز همکاری‌های فناوری برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در رابطه با تعمیرات کشتی‌های اقیانوس‌پیما بگویم که صنعت تعمیرات به نسبت ساخت کشتی سودآور است، چنانچه هر 2 سال و نیم با هر کشتی از آب خارج شود و دوباره آماده شود. البته هم‌اکنون در بندر عباس مجموعه‌ای در حال آماده‌سازی این بخش است. 
 
وی افزود: ما از نظر متخصص هیچ کمبودی در کشور نداریم، اما از نظر بودجه نیازمند این امر در کشور هستیم، چنانچه اولین درخواست جامعه دریایی از دولت عدم ورود واردات به کشور است، چرا که وقتی می‌توانیم سازه‌ای را در کشور بسازیم، دیگر نیازمند تأمین آن از بیرون نیستیم. 
 
غلام ابوالفضل تصریح کرد: سهم وزنی حمل و نقل دریایی در بین روش‌های حمل و نقلی از تجارت کالا در ایران طوری است که 93 درصد وارد کشور می‌شود و 88 درصد از کشور خارج می‌شود. 
 
وی اظهار داشت: در ایران 47 درصد تولید ناخالص وابسته به دریا است و فاکتور وابستگی اقتصاد به حمل و نقل دریایی 47 درصد با نفت و 25 درصد بدون نفت است. 

 وی به قانون توسعه دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از 15 سال قانون توسعه دریایی در حالی در سال 87 تصویب شد که تاکنون به این صنعت هیچ اعتباری واریز نشده است و درخواست ما از مسئولان این است که در بودجه سال آینده اعتباری ارائه شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.