سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فدرر به دنبال کسب هزارمین پیروزی

راجر‌ فدرر تنیسور سوئیسی در آستانه ثبت رکورد هزار پیروزی در رقابت‌های رسمی تنیس جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپرت، را‌جر فدر مرد شماره 2 تنیس جهان توانست در دوست پیاپی لا نتایج 3-6و 2-6 کیی نیشکوری تنیسور ژاپنی را شکست دهد و به فینال تور ATP راه یابد فدر با این پیروزی هفتادمین نتیجه برد خود در رقابت‌های این فصل را بدست آورد، این ششمین مرتبه است که تنیسور سوئیسی می‌تواند به این رکورد  تعداد پیروزی در  یک فصل دست یابد.

اما این پایان ماجرا نیست زیرا در آستانه شکستن یک رکورد دیگر هم قرار دارد، فدر در هزار و 219 بازی که تاکنون بصورت رسمی و حرفه‌ای انجام داده است در 993 مورد و تنیسور 33 ساله قصد دارد به رکورد استثنایی هزار پیروزی در مسابقات رسمی تنیس دست یابد.

تا کنون فقط 2 تنیسور مرد توانسته‌اند تعداد پیروزیهای خود را به بیش از1000 مورد برساند، رتبه اول متعلق بع جیمی کانرز با هزار و 253 پیروزی و رتبه دوم به ایوان لندل با هزار و 71 پیروز است.

فدر هم می‌تواند با 4 پیروزی دیگر وارد فهرست هزارتایی شود، راجر فدر دارای 17 عنوان قهرمانی گرنه اسلم شامل هفت قهرمانی ویلمبرون ، 5 قهرمانی آزاد آمریکا و4 عنوان قهرمانی مسابقات آزاد استرالیا است اما زسیدن به هزاریمن پیروزی را عنوانی شیرین برای خود می‌داند.

فدرر در این بار‌ه گفت: من در مسابقات امسال فقط رقابت‌های بزرگ را گلچین کردم قصد ندارم با حضور در رقابت‌های سطح پایین بر رکورد پیروزیها اضافه کنم، همانطور که همه‌ می‌دانید پیروزی در رقابت‌های مسترز همیشه دشوار است زیرا شرکت‌کنندگان در این مسابقات همگی صاحب نام و قدرتمند هستنددوست دارم به تمام افتخاراتم، رسیدن به هزارمین پیروزی را هم اضافه کنم، 1000 عدد بزرگی است.

انتهای پیام/   
برچسب ها: تنیس ، رتبه ، فدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.