سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه ملت در آسایشگاه کهریزک

موزه سيار مجموعه فرهنگي_ تاريخي سعدآباد به مدت 8 روز از تاريخ 20 تا 27 آبان ماه در محل ساختمان آفتاب آسايشگاه خیریه کهریزک داير شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، موزه سيار مجموعه فرهنگي_ تاريخي سعدآباد با حضور جمعي از معاونان، مديران اجرایي و نيز مددجويان آسايشگاه كهريزك در محل ساختمان آفتاب افتتاح شد.

اين گنجينه كه آثار شاخص مجموعه سعدآباد از موزه هاي استاد بهزاد ، استاد فرشچيان، موزه خط و كتابت ميرعماد و هنرهاي زيبا و ملت را در بر مي گيرد ، شامل انواع سفالهاي دوره اسلامي، سفال زرين فام، انواع تابلوهاي هنري و تعدادي از زيور آلات مربوط به موزه مردم شناسي سعدآباد است .

گيسو فكوري مسئول موزه سيار مجموعه فرهنگي ، تاريخي سعدآباد گفت: برخي از مردم به علت مشكلات اقتصادي، دوري مسافت و شرايط جسماني قادر به حضور در موزه نيستند و این وظيفه ما است كه تعدادي از آثار شاخص موزه ها را در اماكني مستقر کنیم تا مردم بتوانند با این مفهوم آشنا شده و انواع شاهكارهاي هنري و تاريخچه آنرا مشاهده کنند.
 
وي موزه را شناسنامه يك ملت دانست و تاكيد كرد: اگر موزه ها نباشند، مردم نمي توانند با تاريخ و تمدن خود آشنا شوند ، از اين رو وجود موزه و حضور در آن مي توانند نقشي سازنده در تأثير پذيري و تغيير در نگرش افراد به جامعه پيراموني خود و حتي آينده پيش رو ، ايفا کنند.

وي با اشاره به دستورالعمل سازمان بين المللي موزه، اظهار داشت: در سالهای گذشته ، سازمان بين المللي موزه (ICOM) اولويت را بر حفاظت از این مکان  اختصاص داه بود ، اما از اين پس قصد دارد با تمركز بر آموزش و ايجاد تغيير در نگرش بازديد كنندگان از این مکان حمایت کند.

فكوري، گنجينه يادمان ياران آسايشگاه کهریزک، را بسيار ارزشمند و زيبا توصيف كرد و ادامه داد : در این گنجينه، جاي يك سناريو خالي است ، چرا که شما به سهولت مي توانيد به گذشته آن دسترسي يابيد، كافيست با نوشتن اين سناريو ، معنا و مفهوم را در وجود بازديدكنندگان زنده كنيد .

مسئول موزه سيار مجموعه فرهنگي ، تاريخي سعدآباد با تشكر از مسئولان آسايشگاه خیریه کهریزک در هماهنگي و در اختيار قرار دادن فضاي مناسب براي برپايي اين موزه، تصریح کرد: اگر بتوانيم با بر پايي اين موزه هاي سيار، بخشی از زمان  مردم را صرف بازدید از آثار باستاني و پيشينه تاريخي شان کنیم، كار مثبتي انجام داده ايم .

وی خاطرنشان کرد: اميدواريم اين اقدام يك باب آشنايي با مجموعه باشد و در آينده نزدیک ، بتوانيم فعاليت هاي گسترده اي در زمینه  های هنري انجام دهیم .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.