سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی خبرداد

تدوین پیش نویس جامع‌ترین سند ملی سالمندان

رئیس سازمان بهزیستی از تدوین پیش‌نویس سند ملی سالمندان که از نظرات کارشناس بین المللی در تدوین سند استفاده شده است برای رسیدن به مراحل قانونی و اجرایی شدن آن خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در اختتامیه تفاهم نامه‌ بین‌المللی تدوین سند ملی سالمندان که با حضور کارشناسان بین‌المللی برگزار شد، گفت: نکته حائز اهمیت استقرار دبیرخانه دائمی شورای ملی سالمندان در بهزیستی است که تا به حال بعضی دستگاه‌ها بر حسب دلسوزی و نیاز، اسنادی را بارویکرد اجرایی وتوسعه اثر بخشی فعالیت‌های خود برای سالمندان تولید کرده اند که تمام این فعالیت‌ها قابل تقدیر است اما این فعالیت‌ها برای جامعه بزرگ سالمندی کافی نیست و نیاز به دقت نظر بیشتری در این حوزه داریم.

وی افزود: تا به حال سند جامعی که ابعاد مختلف مباحث مربوط به سالمندان را واکاوی کند نداشتیم و در این حوزه نیاز به نگاهی فراتر از درون‌سازمانی به این مسئله داریم.

وی تصریح کرد: برای ارتقاء جایگاه سالمندان از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و NGOها برای تدوین یک سند جامع به منظور ارتقاء منزلت اجتماعی سالمندان استفاده کردیم که از جمله می‌توان از جامع‌ترین سند ملی سالمندان یاد کرد.

هاشمی به عنوان دبیر شورای ملی سالمندان اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای پیمودن مراحل قانونی این سند و اجرایی شدن آن به کار می‌بندیم.

وی در ادامه از مباحث پزشکی در این سند یاد کرد و بیان داشت: اگرچه مسائل پزشکی درحوزه سالمندی اهمیت دارد اما از اولویت های تدوین این سند نیست. آنچه که از اهمیت بالایی در حوزه سالمندی برخوردار است نیاز سالمندان در چگونگی ورود به دوره سالمندی، جایگاه سالمندان در جامعه و شان سالمندان است که با همکاری تمام دستگاه ها امید است این اولویت‌ها تحقق یابد.

هاشمی خاطر نشان کرد: بهزیستی و وزارت رفاه با جدیت وارد حوزه سالمندی شده تا شاهد تدوین یک برنامه مدون در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.