سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی سامانه ردياب عامل تيراندازی در مدرسه‌ای در آمريکا

یک سامانه ردیاب عامل تیراندازی، در یک مدرسه در ایالت ماساچوست آمریکا شبیه سازی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در ماساچوست آمریکا سامانه ردیاب عامل تیراندازی در یک مدرسه شبیه سازی شد. 

 پلیس در ماساچوست آمریکا عملیات ردیابی عامل تیراندازی را با فناوریهای پیشرفته در یکی از مدارس این کشور شبیه سازی کرد. با استفاده از این سامانه ماموران پلیس و مسئولان مدرسه در صورت شلیک گلوله مطلع و به سرعت وارد عمل می شوند.

 هم اکنون ارتش آمریکا از این سامانه در میدان جنگ استفاده می کند. توجه به کاربرد چنین سامانه هایی در مدارس آمریکا پس از آن اهمیت پیدا کرد که موارد تیراندازی در مدارس آمریکا و قتل دانش آموزان در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

 در عملیاتی که برای آزمایش این سامانه انجام شد، در یکی از مدارس ماساچوست که به مناسبت روز کهنه سربازان تعطیل بود و دانش آموزان در مدرسه حضور نداشتند، یکی از ماموران گلوله ای شلیک کرد تا کارآمدی سامانه هشدار را امتحان کند. پس از آن گروه عملیات کار خود را برای ردیابی فردی که گلوله را شلیک کرده بود، آغاز کردند. 

"جودی اسکانل" از مسئولان این مدرسه گفت: ناراحت کننده است که بگوییم مجبوریم از روشهای مورد استفاده در میدان جنگ برای تامین امنیت دانش آموزان بهره بگیریم. اما باید بدانیم که جهان تغییر کرده است و برای محافظت از جان دانش آموزان باید هر کاری که لازم است انجام داد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.