سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت برای دستیابی به اقتصاد بدون نفت به ظرفیت‌های علمی در کشور توجه کند

رئیس بسیج علمی کشور با تأکید بر اینکه کشورمان از ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: دولتمردان کشورمان موظفند از این ظرفیت عظیم انسانی برای تبدیل نفت خام کشور به محصولات میانی استفاده کنند تا دیگر نیاز به فروش نفت خام نداشته باشیم.

"محمود تولایی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه حرکت متناسب با سند چشم انداز نظام ما را به سمت قدرت علمی و اقتصادی اول منطقه سوق می‌دهد، گفت: برخی کشورهای همسایه از جمله عربستان محوریت ایران در منطقه را زنگ خطری برای خود دانسته و از طرق گوناگون سعی در مقابله با این پیشرفت‌ها دارند.

وی تصریح کرد: بخشی از کشورها امنیت، پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی را زمینه ساز رشد کشور خود دانسته و در این راستا همراهی می‌کنند، در مقابل برخی دیگر در اردوگاه استعمار قرار گرفته و عظمت خود را در پیاده کردن سیاست‌های غرب در منطقه پیگیری می‌کنند.

رئیس بسیج علمی کشور با بیان اینکه استقلال جمهوری اسلامی ناشی از قطع وابستگی به قدرت‌های استکباری بوده، تاکید کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی موجب عصبانیت کشورهای استکباری شده، لذا آنان با تحریک کشورهای منطقه سعی در بر هم زدن آرامش در کشورمان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که بازار گسترده دارویی از داروهای وارداتی در کشورمان وجود دارد، به محض اینکه کشور تولیدکننده مطلع از مراحل تحقیق و پژوهش یکی از اقلام دارویی در کشور ما شود، بلافاصله با پدیده‌ای به نام "دامپینگ" سعی به کاهش بیش از ۵۰ درصد قیمت اولیه کرده، تا توانسته شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در حال فعالیت برای خودکفایی کشورشان هستند را با شکست مواجه کند، این یک دشمنی آشکار است.  
 
تولایی با بیان اینکه این دشمنی یک نمونه‌ای از عملیات جنگ اقتصادی بوده است، عنوان کرد: لازمه برخورد با جنگ اقتصادی تفکر، تعمق و برنامه ریزی مناسب بوده که سازمان‌های سطح ملی باید با تدبیر خود عرصه اقتصادی کشورمان را سوق دهد.  
 
وی با بیان اینکه کشور ما باید بتواند خود را در برابر آفات چنین عملیات‌های اقتصادی و روانی‌ایی بیمه کند، گفت: تا زمانی که اقتصاد ما با درآمدهای حاصل از نفت گره خورده است، همیشه دچار اینگونه تنش‌ها خواهیم بود. لذا تکیه بر اقتصاد بدون نفت از در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تولایی با تاکید بر اینکه امروز در کشورمان از ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و مراکزی علمی برخوردار هستیم، بیان داشت: دولتمردان کشورمان موظف‌اند از این ظرفیت عظیم انسانی برای تبدیل نفت خام کشور به محصولات میانی استفاده کنند تا دیگر نیاز به فروش نفت خام نداشته باشیم.
 
رئیس بسیج علمی کشور در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که خام فروشی نفت را حذف کنیم، فروش محصولات میانی مطرح می‌شود و بخش اعظمی در کشور خودمان این محصول کاربرد و بخش دیگر آن در بازارهای ۳۰۰ میلیونی منطقه خواهان بسیاری داشته و می‌تواند ما را در مقابل تهدیدات بیرونی کشور بیمه کند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.