سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان، آمادگی کامل برای برگزاری همایش های بین المللی را دارد

استاندار اصفهان گفت: اصفهان به دلیل دارا بودن ظرفیت های فراوان علمی و فرهنگی، آمادگی کامل برای برگزاری همایش های بین المللی را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، رسول زرگرپور در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با ایشان ، که در آستانه ی برگزاری جشنواره ی ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور صورت گرفت، ابراز امیدواري كرد که این جشنواره با قوت پیگیری و برگزار شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از استان های تراز اول در بخش های صنعت، گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، گفت: اصفهان رتبه ی دوم کشور را در بخش علمی و دانشگاهی دارد .

رسول زرگرپور وجود 5 دانشگاه ملی ؛170 واحد دانشگاهی استانی، حدود 320 هزار دانشجو و بالغ بر7 هزار دانشجوی دکتری در اصفهان را نشان دهنده ی صبغه ی فرهنگی و علمی استان برشمرد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای مردمانی متدین، ولایتمدار و شهیدپرور است، افزود: این استان با دارا بودن 6 درصد از جمعیت کشور، 10 درصد از شهدا و 11 درصد از جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است که این مهم از صبغه ی فرهنگی و دینداری مردمان این دیار نشأت گرفته است.

رسول زرگرپور گنجینه های بزرگ علما و فقها در اصفهان را یک نعمت بزرگ برای استان دانست ، و افزود: وجود تخت فولاد و عطر شهدا و علمای بزرگ در این خاک مقدس ، افتخاری برای اصفهان است.

زرگرپور با اشاره به وجود بیش از 700 بقاع متبرکه در اصفهان، این استان را یکی از مراکز مهم برگزاری اجلاس های ملی و قرانی دانست.

وی اظهار داشت: اصفهان به دلیل دارا بودن این ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان علمی و فرهنگی، آمادگی کامل برای برگزاری همایش های بین المللی را خواهد داشت و با بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی شهرداری ، این آمادگی دوچندان خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد : برگزاری این رویدادهای مذهبی فرهنگی بسیار پر برکت است و اثرات معنوی خود را در استان خواهد گذشت.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور نیز در این دیدار گفت: جشنواره قرآن وعترت 17 دوره و به صورت ملی برگزار شده است و امسال این جشنواره در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

نجفی به فراگیری گسترده ی دانشگاه پیام نور در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ی قرآن و عترت فرصت خوبی است که دانشگاه پیام نور به عنوان بازوی قوی مدیریت استان در حوزه های علمی و فرهنگی ایفای نقش نماید.

وی بزرگداشت مفاخر فرهنگی هر استان را از برنامه های آتی دانشگاه پیام نور برشمرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.