سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگیلویه و بویراحمد؛

160 تن گیاه آنغوزه از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل اداره منایع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 160تن گیاه دارویی آنغوزه در مراتع این استان برداشت و به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران'عزت الله بهشتی فرد' افزود: این میزان گیاه دارویی آنغوزه به کشورهای هندوستان، امارات و آلمان صادر شده است.
 
وی ارزش تقریبی این محصول را افزون بر 120 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم آنغوزه 800 هزار ریال از کشاورزان این استان خریداری می شود.
 
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که صدور گیاه دارویی آنغوزه به صورت انحصاری از سوی تاجران نی ریزی انجام می گیرد افزود: صادرات مستقیم این گیاه به خارج از کشور قیمت آن را به هر کیلوگرم چهار میلیون ریال افزایش خواهد داد.
 
سودآوری حاصل از گیاه دارویی آنغوزه معادل 50 درصد صادرات غیر نفتی کهگیلویه و بویراحمد است.
 
کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است که بخش زیادی از این مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه است.
 
آنغوزه از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است که طول آن گاه به دو متر می‌رسد و این گیاه تولیدکننده آنغوزه به نام های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته ای بزرگ و علفی و چند ساله است.

انتهاي پيام/ز
برچسب ها: شهرکرد ، گیاه ، آنغوزه ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.