سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخباری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نشست "صلح سوریه" در مسکو آغازی دیگر برای پیگیری روند صلح/ نشست‌های پیشین علیه دولت بشار اسد بود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به اینکه محوریت این نشت در دست روسیه است، می‌توان انتظار داشت که مبحث صلح نسبت به نشست‌های قبلی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

"محمدرضا اخباری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنفرانس صلح سوریه موسوم به مسکو1 در روسیه  اظهار داشت: این یک طرحی است تا بتوان از طریق آن با محوریت روسیه بحث صلح را پیگیری کرد.  
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه محوریت این نشت در دست روسیه است می‌توان انتظار داشت که مبحث صلح نسبت به نشست‌های قبلی با جدیت بیشتری پیگیری شود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: در نشست‌های پیشین مانند نشست دوستان سوریه دیدیم که پیگیری‌ها کارآمدی لازم را نداشته و به نوعی علیه دولت قانونی بشاراسد بود.  

اخباری در پایان خاطر نشان کرد: این نشست می‌تواند به طریقی دیگر روند صلح را در این کشور پیگیری کند و امیدواریم در این زمینه شاهد نتایج مطلوبی باشیم.  

گفتنی است؛ سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی با بحران و ناآرامی مواجه شده است.

بحران در سوریه در حالی ادامه دارد که گزارش‌های منتشر شده از حمایت قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت دمشق در سوریه حکایت دارند.

به گزارش سازمان ملل، ناآرامی و خشونت در سوریه تاکنون بیش از صد هزار کشته و میلیون‌ها آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

سازمان ملل، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳، بیست و دوم ژانویه را به عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس صلح سوریه تعیین کرد.

کنفرانس صلح سوریه در شهر مونترو سوئیس گشایش خواهد یافت و در بیست و چهار ژانویه به دفتر سازمان ملل در ژنو تغییر مکان خواهد داد.

لادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز ، بر لزوم دعوت ایران به مذاکرات آتی صلح سوریه تاکید کرد و تعیین هرگونه پیش‌شرط برای مشارکت ایران را "غیرسازنده" دانست.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مشترک با عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان در بیروت بار دیگر آمادگی تهران را برای شرکت در مذاکرات بین‌المللی بحران سوریه، در صورت دعوت بدون پیش‌شرط، ابراز کرد.

انتهای پیام/
 
 
 
 
برچسب ها: سوریه ، ایران ، کنفرانس ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.