سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان اجلاس اپک در پکن/ نشست بعدی در فلیپین

اجلاس سران کشورهای عضو همکاری اقتصادی "اپک"، امروز سه‌شنبه، به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در این نشست، بر ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری و تقویت تجارت الکترونیکی، تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از"روسیا الیوم"؛ اجلاس سران کشورهای عضو همکاری اقتصادی "اپک"، امروز سه شنبه، به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در این نشت، بر ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری و تقویت تجارت الکترونیکی، تاکید کردند.

در پایان این نشست، شرکت کنندگان بیانیه‌ای پایانی در 24 صفحه  و نیز بیانیه‌ای جداگانه به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس این سازمان، منتشر کردند و دور بعدی این نشست در فلیپین خواهد بود.

این بیانیه بر ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری در آسیا و اقیانوس آرام و نیز توسعه تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مالکیت فکری، تاکید کرده است.

سران کشورهای عضو "اپک" از به بن‌بست رسیدن تلاش‌ها در خصوص اجرای توافقنامه حمایت از تجارت وابسته در سازمان جهانی تجارت، ابراز نگرانی کردند.

اعضای سازمان تجارت جهانی، دسامبر گذشته در اندونزی، توافقنامه‌ای را با هدف اصلاح و توسعه قوانین تجارت بین المللی و به طور ویژه، در خصوص اقدامات گمرکی امضا کرده بودند، ولی چندی پیش، این توافقنامه به خاطر آنکه کشور هند، از پذیرش پروتکل الحاقی، خودداری کرد، به تعلیق درآمد.

این بیانیه پایانی، بر ضرورت کمک به ایجاد تنوع در انرژی‌های کاربردی و افزایش نسبت انرژی‌های جدید اشاره کرده است.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.