سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

برگزاری کشتی بومی و محلی لوچوی باشگاه‌های کشور به میزبانی مازندران

لوچو کشتی سنتی و پهلوانی مازندران است که سهم بسزایی در افتخارآفرینی کشتی‌گیران آزادکار دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی مازندران در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت :اگر کشتی آزاد مازندران امروزه سرآمد کشور است و در بالاترین رده دنیا جای دارد مدیون کشتی پهلوانی لوچو است.

بحرگرد با اعلام اینکه کشتی لوچو با نقش‌آفرینی کم‌نظیر خود در بخش کشتی آزاد هنوز یک میدان اختصاصی ندارد، افزود: نبود میدان اختصاصی برای کشتی لوچو در مازندران جای تاسف دارد.

به گفته وی: از همه مسئولان می‌خواهم دست در دست هم بدهند تا نخستین میدان اختصاصی لوچو را در مازندران کلنگ‌زنی کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی مازندران گفت: یکسان‌سازی قوانین در سراسر استان به همراه پوشش داوران از دیگر دغدغه‌های است که همه ورزشکاران و داوران باید قوانین جدیدی که از سوی انجمن و کمیته لوچوی مازندران دنبال می‌شود را پیگیری کنند.

بحرگرد افزود: همه افرادی که به صورت خودجوش مسابقات لوچو را برگزار می‌کنند باید به قوانین احترام بگذارند و آن را اجرایی کنند تا بتوانیم هرچه زودتر لوچو را بین‌المللی کنیم.

سرپرست انجمن کشتی بومی و محلی لوچو کشور همچنین از برگزاری دومین دوره لیگ قهرمانی کشتی بومی و محلی لوچوی باشگاه‌های کشور به میزبانی مازندران خبر داد.

این مسئول یادآور شد: نخستین دوره لیگ قهرمانی کشتی بومی و محلی لوچو با 11 تیم از شهرهای مازندران و تهران سال گذشته برگزار شده که در آن تیم لوچوی سیمرغ قهرمان شد.

انتهاي پيام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.