سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

استحصال بیش از 2 میلیون و 440 هزار متر مکعب آب در خرمدره

در شش ماهه نخست امسال میزان تولید آب بیش از 2 میلیون و 440 هزار متر مکعب بوده که میزان مصرف 2 میلیون و 46 هزار متر مکعب است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر امور آبفای خرمدره با اشاره به استحصال آب در شهرخرمدره  گفت : هم اکنون در شهر خرمدره 9 حلقه چاه با دبی 207 لیتر در ثانیه در حال بهره برداری است این در حالی است که سال گذشته 233 لیتر بر ثانیه دبی داشته و ظرف مدت یکسال آبدهی چاهها 26 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

جلیلی افزود: جهت جبران کمبود آبدهی در سال آینده پیشنهاد شده 2 حلقه چاه حفر شود که یک حلقه جایگزین چاه شماره 3 و یک حلقه چاه جدید نیز حفر شود که تقریبا حفر چاه جایگزین شروع شده است .

وی میزان تولید مصرف آب در خرمدره اشاره و تصریح کرد : در شش ماهه نخست سالجاری میزان تولید این امور بیش از 2 میلیون و 440 هزار متر مکعب بوده که میزان مصرف 2 میلیون و 46 هزار متر مکعب است .

مدیر امور آبفای خرمدره با اشاره به اهمیت ذخیره آب شرب گفت : میزان حجم ذخیره استاندارد آب شرب به مدت 48 ساعت برای مشترکین می باشد که حجم ذخیره آب این شهر 8 هزارمتر مکعب می باشد با توجه به اینکه میزان مصرف سرانه مردم شهر خرمدره 13 هزار متر مکعب می باشد مخازن موجود جوابگوی نصف روز هم نمی شود و پیش بینی می شود با احداث مخزن 9 هزار متر مکعبی در طرح آبرسانی ابهر وخرمدره مشکل افت فشار در تابستان نیز مرتفع شود.

جلیلی ادامه داد : در سال گذشته کلیه کنتورها ی چاههای موجود کالیبره شدند و هدف از آن تست دقت کنتورهای سر چاهها بود که با کنتور مرجع تست می شوند تا میزان دقیق تولید مشخص شود .

مدیر امور آبفای خرمدره با اشاره به مشکل کم آبی در تابستان خاطر نشان کرد : ضلع جنوب شرقی خرمدره به دلیل از مدار خارج شدن دو حلقه چاه به نوعی دچار افت فشاردر تابستان و پیک مصرف می شودکه با حفر چاههای پیشنهادی مشکل مرتفع می شود .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: استحصال ، آب ، خرمدره ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.