سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صدو نهمین جلسه ی شورا عنوان شد

جاوید:الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عمارت عین‌الدوله

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اعضای شورا با الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین‌الدوله موافقت کردند.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،جاوید شهردار منطقه 4 پس از اظهارات سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص عمارت عین‌الدوله به بیان واگذاری 5 هزار متر زمین در قالب عمارت عین‌ادوله به شهرداری تهران و در قبال ارائه مجوز 25 طبقه مسکونی به مالک در دهه هفتاد اشاره نمود و افزود: به جهت فاصله زیاد ارتفاع این ساختمان با املاک مجاور اعتراضاتی در این زمینه ایجاد شد که توسط شهرداری و کمیسیون مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به حکم قضایی مبنی بر الزام شهرداری به رعایت پروانه و احداث 25 طبقه پس از توقف ساخت و ساز توسط شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن اظهار داشت: از سال 88 این ملک از سوی شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن تملک شده ضمن اینکه این زمین چه پیش از حضور بنده در شهرداری منطقه 4 و چه پس از آن جدا از عمارت عین الدوله بوده است و این عمارت با بازسازی‌های صورت پذیرفته به عنوان مجموعه های فرهنگی در حال بهره برداری است.

شهردار منطقه 4 ادامه داد: البته این زمین با کاهش تراکم از 25 طبقه به 10 طبقه به سازمان بازنشستگی و سپس مالک خصوصی داده شد و این ملک با پروانه ده طبقه خریداری شده است.

جاوید خاطر نشان کرد: بافت محل به گونه‌ای است که تنها امکان ایجاد مجتمع مسکونی در آن فراهم است.

هرچند پس از ارائه این گزارش توسط سالاری و جاوید برخی از اعضای شورا نظیر حکیمی پور و شجاع پوریان به تذکر در خصوص بیان این مسئله در صحن شورا و مغایرت بیان آن با اساسنامه شورا پرداختند اما الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین الدوله به تصویب اکثر اعضا رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تملک ، عمارت ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.