سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

دستگیری 4 شکارچی متخلف در درمیان

سرپرست نمایندگی اداره حفاظت اداره حفاظت محیط زیست درمیان از دستگیری چهار شکارچی متخلف در این شهرستان طی سه ماهه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد دادی اظهار کرد: طی سه ماهه دوم سال جاری تعداد چهار پرونده تخلف در حوزه محیط زیست شهرستان درمیان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این پرونده‌ها شامل یک فقره پرونده شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی، دو فقره پرونده شکار میش وحشی و یک فقره پرونده شکار غیرمجاز دو قطعه کبک بوده است.

این مقام مسئول از دستگیری چهار نفر شکارچی متخلف در جریان این پرونده‌ها خبر داد و گفت: پرونده این افراد هم‌اکنون در مراجع قضایی در جریان است.

دادی میزان ضرر و زیان وصولی از این افراد را یک‌میلیون و 200 هزار ریال عنوان کرد و افزود: در جریان این پرونده‌ها از شکارچیان متخلف تعداد سه قبضه سلاح ساچمه‌ای و گلوله‌زنی کشف و ضبط شده است.

وی به اقدامات اداره حفاظت محیط زیست درمیان در حوزه فرهنگ و محیط زیست اشاره کرد و گفت: تکمیل فرم‌های همیار محیط زیست در بین دوستداران محیط زیست، همکاری مردم منطقه در جهت نگهداری از حیوانات حفاظت شده و فرهنگ‌سازی در بین عشایر منطقه و بیان اهمیت بالای پرنده در معرض انقراض هوبره در دشت‌های شهرستان از جمله این اقدامات بوده است.

سرپرست نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست درمیان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده این شهرستان حدود 80 هزار هکتار مساحت دارد، یادآور شد: این منطقه در حوزه سرزمینی درمیان و سربیشه واقع شده است.

دادی، قوچ و میش اوریال، گرگ، روباه، کفتار، شغال، خرگوش، تشی، انواع موش، کبک، کبوتر چاهی، قمری، عقاب طلایی، دلیجه، هما، کرکس، مار، سوسمار، بزمجه و لاک‌پشت را از جمله پوشش جانوری این منطقه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی آن نیز شامل درمنه، گون، کنگر، قیچ، گل نسترن، گل لاله، پونه، گز، بادام وحشی، بنه، شاتره، آویشن، مستار، گل بومادران، زوفا، کاکوتی، کما و ریواس است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، شکارچی ، درمیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.