سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تایید سلامت محصول با اخذ گواهی از کلینیک های حفظ نباتات

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سلامت محصولات زراعی و باغی با ارایه گواهی از جانب کلینیک های حفظ نباتات تایید می شود.

موسی ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کشاورزی پیشرفته بر استفاده درست و مدیریت یافته از نهاده‌های درون مزرعه‌ای و طبیعی مانند کود سبز، کود حیوانی، بقایای گیاهی، تناوب زراعی و کشت مخلوط و در نهایت تولید محصول سالم و با کیفیت تاکید دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی و نیروی کار مناسب، توسعه تولید محصول سالم با افزایش آگاهی بهره‌برداران از رشد بسیار مطلوبی برخوردار شده و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در کنار توسعه تولید محصول، تلاش خود را برای تولید محصول سالم به صورت جدی پیگیری می نماید.

ایزدخواه ادامه داد: کسب مهارت کافی در تولید محصولات سالم و بازارپسند به نوعی ارزآوری محصولات کشاورزی با آموزش ها و نقشی آفرینی مروّجان دست یافتنی خواهد بود.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی‌های روز افزون از آلودگی‌های محصولات رایج و محیط زیست، رو به افزایش بوده و این نوع محصولات تولیدی از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.

وی اظهار داشت: تولید محصولات غذایی سالم، یکی از مهم ترین اهداف بخش کشاورزی و بخش سلامت جامعه بوده و بحث اقتصادی، اصلی‌ترین مانع توسعه تولید محصولات سالم است.

ایزدخواه تاکید کرد: باید از طرفی فرهنگ‌سازی شود تا مردم بدانند که محصولات سالم به رغم قیمت بالا‌تر آن، باز هم به صرفه هستند؛ آن هم نسبت به هزینه‌های درمانی که به دلیل مصرف محصولات ناسالم خواهند داشت.
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تایید ، سلامت ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.