سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرعلیزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مخالفت قسم‌خورده‌ای میان جامعه روحانیت مبارز و اصلاح‌طلبان نیست

معاون دولت اصلاحات گفت: من فکر می‌کنم که حضور آقایان هاشمی، ناطق و روحانی در جامعه روحانیت مبارز، اندیشه‌های دو جناح سیاسی در کشور را به هم نزدیک‌تر کند.

«محسن مهرعلیزاده» در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با مبارک توصیف کردن دعوت جامعه روحانیت مبارز از "آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی"، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری" و "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی" برای حضور در جلسات این تشکیلات ابراز داشت: فکر می‌کنم که این دعوت، موضع اصولگرایان معتدل را تقویت می‌کند؛ در ضمن این دعوت باعث می‌شود که اصولگرایان تندرو هم با تعادل بیشتری با مسائل برخورد کنند.

وی تأکید کرد: من اعتقاد دارم در جامعه تفکری که با عقلانیت و تعادل بیشتری همراهی کند، موفق‌تر است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تندروی در هر جناحی به ضرر بوده و هست، اظهار کرد: اگر عده‌ای از هر فکری تندروی می‌کنند؛ این یک حالت موقت دارد؛ طبیعتا وقتی فضای عقلانیت حاکم باشد، این به معنای حاشیه‌نشینی و اضمحلال گروه‌های تندرو نیست بلکه بدین معناست که آن‌ها هم به جمع اعتدال بپیوندند.
 
معاون دولت اصلاحات با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان از دعوت جامعه روحانیت مبارز، استقبال می‌کنند، تصریح کرد: این افراد- هاشمی، ناطق و روحانی- هیچ‌گاه در مقابل اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرند و در جهت رفع مشکلاتی که در واقع مشکل نیستند و یا به عنوان مشکل معرفی شده‌اند، تلاش خواهند کرد.
 
مهرعلیزاده با بیان اینکه هیچ‌گونه مخالفت تثبیت‌شده جدی و قسم‌خورده‌ای، میان جامعه روحانیت مبارز و چهره‌های اصلاح‌طلب وجود ندارد، خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم که حضور این آقایان در جامعه روحانیت مبارز، اندیشه‌های دو جناح سیاسی در کشور را به هم نزدیک‌تر کند.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر فضای سیاسی موجود، امکان نزدیک شدن جناح‌های سیاسی کشور را فراهم می‌آورد، گفت: بله؛ البته تا انتخابات زمان زیادی باقی مانده و فضای موجود به گونه‌ای است که چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان، در جهت حمایت از نظام اتفاق‌نظر دارند.
 
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در همین باره افزود: قطعا دو جناح سیاسی نمی‌آیند یک گروه شوند ولی دو گروهی می‌شوند که با هم بتوانند در جهت حمایت از نظام گام بردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.