سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"محمد حسنی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هفته کتاب ستادی‌ترین بخش فعالیت‌های معاونت فرهنگی را تشکیل می‌دهد

حسنی گفت: هفته کتاب به عنوان هفته‌ای که باید مورد توجهه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد، ستادی‌ترین بخش فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشکیل می‌دهد.

محمد حسنی، کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: هفته کتاب ستادی‌ترین بخش فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشکیل می‌دهد و این هفته تفاوتی جدی با سایر فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

وی افزود: تفاوت‌ هفته کتاب با سایر فعالیت‌های فرهنگی چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این است که این هفته بُعد فرهنگسازی بیشتری داشته و بر روی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مترکز است، در حالی که نمایشگاه بین المللی کتاب دارای بُعد اقتصادی زیادی بوده و در اصل یک نمایشگاه – فروشگاه بزرگ است.

حسنی عنوان کرد: هفته کتاب یک کار ستادی است و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب را جدی بگیرد وزارتخانه‌های دیگر هم آن را جدی می‌گیرند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: چه خوب است که تشکل‌های بخش‌های خصوصی و ناشران بزرگ هم در شوراهای سیاستگذاری هفته کتاب دعوت شوند تا به تدریج اخصار دولتی این هفته شکسته شده و از روزمرگیف تکرار مکررات و امار دادن‌های صرف فاصله بگیریم.

حسنی خاطرنشان کرد: حضور بخش‌ خصوصی در هفته کتاب عامل جدی در جلوگیری از روزمرگی در این هفته فرهنگی است.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.