سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مفادتفاهم نامه شهرداری با وزارت بهداشت در قالب بسته سلامت هفته آینده ارائه می شود

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: 8 تا 10 میلیون از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می کنند که این افراد حداقل خدمات بهداشتی را دریافت می کنند.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رسول دیناروند درخصوص تفاهم نامه وزارت بهداشت با شهرداری تهران در خصوص ارتقای عدالت در سلامت اظهارداشت: بسته سلامت هفته آینده ارایه می شود که تفاهم نامه شهرداری با وزارت بهداشت و درمان در چارچوب مفهوم این بسته دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت کشور است، افزود: مطمئنا همه ابزارها برای ایجاد سلامت در کشور در دست این وزارت خانه نیست و حدود 75 درصد از اقدامات که در محافظت یا مخاطره انداختن سلامت دخیل است خارج از حیطه اختیارات وزارت بهداشت است که از آن جمله می توان به موضوع محیط زیست و آلودگی هوا اشاره کرد . 

دیناروند در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اقداماتی که در طول این یک سال انجام شده برای همه واضح است. البته آرزوهایی وجود داشته که هم اکنون محقق شده است . 

وی اضافه کرد: کاهش هزینه های پرداختی مردم، عدالت در سلامت، پوشش همگانی مردم از نظر درمانی ، دسترسی راحت تر به داروهای مورد نیاز و ... از جمله اقداماتی است که این وزارت خانه در طول این مدت انجام داده است . 

وی با تاکید بر اینکه با همت دولت و مجلس گام های اساسی در راستای این اقدامات برداشته شده است، تصریح کرد: سعی داریم پرداختی مردم را به 30 درصد برسانیم . این در حالی است که در سالهای اخیر این مبلغ برعکس شده بود . 

دیناروند با بیان اینکه ارزیابی ها نشان می دهد پرداختی مردم از جیبشان به حدود 50 درصد رسیده است، گفت: در حوزه دارو نیز پرداختی مردم به کمتر از 50 درصد کاهش یافته و سعی داریم این میزان را به 42 درصد برسانیم . 

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اعتباری در حدود 2 هزارو 400 میلیاردتومان برای بیماران خاص در نظر گرفته بیان داشت: بیماران خاص جمعیتی زیر یک درصد در کشور دارند اما هزینه داوریی آنها در حدود 35 درصد است. 

دیناروند در ادامه گفت: جمع پرداختی بیمه ها 6 هزار میلیارد تومان و پرداختی مردم در حدود 4 هزار میلیارد تومان در سال 93خواهد بود . 

وی با تاکید بر اینکه سال آینده پرداختی مردم در حوزه سلامت و درمان کمتر خواهد شد، بیان کرد: در حوزه عدالت درسلامت اقداماتی را آغاز کردیم و سعی داریم ارتقای کیفیت خدمات درمانی را به وضوح انجام دهیم . 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دارویی به جز کاهش هزینه ها در دسترس بودن دارو نیز جزو برنامه های ماست و تولید داخل رونق پیدا می کند .
 
معاون وزیربهداشت در خصوص حوزه غذا نیز گفت: در این حوزه نگرانی های زیادی وجود دارد چرا که صنعتی شدن جامعه موجب غفلت در حوزه سلامت شده و بیماری های غیرواگیری درکشور رو به افزایش است .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.