سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صدو نهمین جلسه ی شورا عنوان شد

حافظی:برای حفظ آبهای سطحی میان مناطق رقابت ایجاد شود / آبهای سطحی سرمایه‌ شهر هستند

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: باید برای حفظ آبهای سطحی میان مناطق رقابت ایجاد شود و هر منطقه این آبها را سرمایه‌ای برای خود بداند .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،رحمت اله حافظی ظهر امروز بعد از بازدید از پروژه تونل حکیم و مخزن تسکین سیلاب،‌ با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی در یک بازده زمانی 30 ساله خشکسالی خواهیم داشت،‌ افزود: این مساله تنها معضل کشور ایران نیست و تمامی کشورها به آن مبتلا هستند از این رو در آینده جنگ آب خواهیم داشت تا هر کشوری بیشترین سهم آب را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران 700 تا 800 متر مکعب آبهای سطحی وجود دارد که از شمالی ترین بخش شهر آغاز و به جنوبی ترین منطقه سرریز می‌شود، تصریح کرد: این آبهای سطحی نوعی تهدید برای زندگی مردم شده است به طوری که در مناطق جنوب به دلیل آلوده شدن به فلزات سنگین و استفاده آن در بخش کشاورزی خطر جدی برای سلامت شهروندان شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه نباید از آبهای سطحی غفلت کرد،‌ گفت:‌ لازم است برای حفظ آبهای سطحی میان مناطق رقابت ایجاد شود و هر منطقه این آبها را سرمایه‌ای برای خود بداند و حق آبه برای آن ایجاد شود و آن را مطالبه کند تا مانع از هدررفت آن شود حتی می‌تواند این آبها در مخزنی ذخیره شود تا از آن استفاده مطلوب صورت گیرد.

حافظی با اشاره به اینکه مطالعاتی برای ایجاد چاه‌های جذبی در بخش تسکین سیلاب انجام شود تا در صورت امکان این چاه‌ها حفر شود،‌ درباره تونل حکیم نیز تاکید کرد: این تونل به نام شهدای غزه نامگذاری شده از این رو بهتر است نسبت به تغییر عنوان آن هر چه سریعتر اقدام شود.

وی درباره این تونل نیز اظهار کرد: تونل شهدای غزه صرفا برای حفظ محیط زیست و پارک چیتگر به عنوان میراث طبیعی ایجاد شده و شهرداری هزینه آن را متحمل شده البته این پروژه از نظر ترافیکی نیز ارزشمند است.  

در این بازدید اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران و مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناطق ، شورا ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.