سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در نشست خبری با سفرای کشورهای اسلامی:

رسانه‌های مختلف تنها درمان مقابله با چالش‌های کشورهای جهان اسلام است

"علی جنتی" گفت: نقش رسانه‌ها در مورد چالش‌های جهان اسلام برکسی پوشیده نیست همانطور که کشورهای پیشرفته با پیشرفت در رسانه افکار جهان را به سمت خود جذب می‌کنند ما نیز باید رسانه خود را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با سفرای کشورهای اسلامی که صبح امروز در هتل آزادی برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار میزبان اجلاس وزرای اطلاع رسانی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی است، این اجلاس طی روزهای دوم و سوم دسامبر با حضور وزرای اطلاع رسانی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در هتل آزادی تهران برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: عنوان این اجلاس همگرایی رسانه‌ای برای برقراری صلح و آرامش در جهان است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این اجلاس در شرایطی برگزار می‌‌شود که منطقه خاورمیانه و جهان اسلام با چالش‌های زیادی رو به رو است که از جمله این چالش‌ها می‌توان به تروریسم،‌خشونت و درگیری‌های فرقه‌ای اشاره کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خرسندم که یادآور شوم ابتکار رئیس جمهور در سال گذشته در سازمان ملل، به تصویب جهان عاری از خشونت و افراط گرایی به اجماع سازمان ملل رسید که اقدامی مناسب برای حمایت از اسلام به عنوان دین رحمانی بود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم این اجماع، متاسفانه شاهد زیاد شدن خشونت به خصوص در شمال آفریقا، و همچنین آواره شدن تعداد زیادی از زنان و مردان و از بین رفتن آثار تاریخی و تمدنی بودیم.

جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه‌ی مراسم گفت: نقش رسانه‌ها در مورد چالش‌های جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست،‌ که کشورهای پیشرفته با بهره گیری از رسانه‌ها همه چیز را به سود خود پیش می‌برد، در حالی‌که کشورهای درحال توسعه با کمبود آگاهی سبب شدند که افکار جهان به سمت و سوی رسانه‌های کشورهای پیشرفته برود.

وی اظهار داشت: خشونت گروه‌های تروریستی که ظاهری اسلامی دارند،‌ سبب اسلام ستیزی و اعمال محدودیت‌ها در کشورهای اسلامی شده است و همگرایی کشورهای اسلامی برای برقراری آرامش امری ضروری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجلاس وزرای اطلاع رسانی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی فرصتی مغتنم برای بحث و تبادل نظر میان وزرا در حوزه‌ی تخصصی رسانه‌ است و فرصت خوبی را به وجود می‌آورد که مقامات ارشد بتوانند راهکارهای وحدت و تفاهم میان کشورها را مرور کنند که تحقق این امر قطعا به بهبود وجهه اسلام نزد مردم جهان کمک خواهد کرد.

جنتی اذعان داشت: با مشارکت فعال تر در این گردهمایی، زمینه‌ی لازم را برای اتخاذ تصمیمات کاربردی در مقابله با چالش‌های پیش رو فراهم خواهیم کرد و وظیفه‌ی خودمان را در قبال همبستگی، توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ اس


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.