سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدو نهمین جلسه علنی شورا؛

حساب مالی ستادهای شورا قانونی است/شورا هدفی جز خدمت ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: ستادهای شورا می‌توانند حسابهای جداگانه‌ای داشته باشند و من باید مدافع این قانون باشم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در یکصدو نهمین جلسه از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، چمران در پاسخ به سخنان دوستی یکی از اعضای شورا گفت: از زمان دو ماه و چندی پیش که به شورای شهر تهران آمدم  چکی  از طرف اعضا شورا صادر نشده است مگر در یک سال گذشته و دوره‌های گذشته چنین اتفاقی افتاده باشد.

وی افزود:اعضا شورا در قانون بودجه تصمیم گرفتند که کل این سیستم مالی مشکل ایجاد می کند و بهتر است هر ستادی بر اساس اصول مالی حساب برای خود باز کند .

چمران بیان داشت: ستادها می‌توانند از ابتدای دوره چهارم دو تا سه تا این کار را انجام دهند و چون شورا این مسئله را تصویب کرد من باید مدافع این سیستم باشم.

رئیس شورا اظهار داشت: این مصوبه بودجه شورا است که به نام شورا شکل گرفته و این مصوبه به عنوان حیثیت شورا است.

وی خاطر نشان کرد: در حساب هیچ یک اعضا شورا مبلغی واریز نمی‌شود به غیر از هزینه‌ حق الجلسه و پاداش کار زیر نظر حسابرس شورا انجام می‌شود.

*شورا هدفی جز خدمت ندارد

در ادامه جلسه علنی  اسماعیل دوستی یکی از اعضای شورا گفت: برای دفاع از کیان و اصل همکاری در شورای شهر دو تذکر دارم، تذکر نخست راجع به مصاحبه آقای سروری در سایت تهران پرس است که فرمودند اصلاح‌طلبان و کارگزاران اختلاف شدیدی دارند.

وی افزود: اولا در شورای شهر جبهه‌ای به نام کارگزاران نداریم و ادعای ما این است که اصلاح طلب هستیم و هدفی جز خدمت نداریم و حتی خواستار رفع اختلاف با اصولگرایان می‌باشیم.

دوستی اظهار داشت: شورایی که باید در خدمت مردم باشد و مدیریت شهری را هدایت کند نباید دچار اختلاف شود و هدف واحد خدمت به مردم را داشته باشد و من از آقای سروری خواهش می‌کنم از این پس این موضوعات را مطرح نکنند.

این عضو شورا بیان کرد: نکته دوم راجع تذکر آقای مختاباد و جوابیه سرکار خانم راستگو به وی است.

من اعتقاد دارم آقای مختاباد از بحث خود هدفی جز رعایت قانون نداشتند و منظور ایشان  به اختلاف عضوی از شورا نبوده و فرمودند یکی از اعضای شورا نمی‌تواند چکی بکشد و پولی هزینه‌ کند غیر از رئیس شورا، معاون اجرایی و خزانه دار، که گردش مالی شورا دست این  سه عضو است.

وی افزود: منظور من از مطرح کردن این مسئله گویای این است که خلاف قانون عمل نکنیم و من طی مشورت با بعضی دوستان شورای دوم و سوم عرض کردم که این کار خلاف قانون است.

*حضور مدیرعامل راه آهن شهری تهران در شورا

 براساس دستورجلسه روز بیستم آبان ماه شورای شهر موضوع بررسی اعتراض فرمانداری تهران بر مصوبه "الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین الدوله" را در دستور کار دارد و مقرر شد در این جلسه یک فوریت طرح سیاست های و رویکردهای بودجه سال 94 شهرداری تهران بررسی شود .

این گزارش حاکی است بررسی یک فوریت طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت ها به بازارهای مسقف خیابان 15 خرداد و نصب درهای بازشو ایمنی در ایستگاه های مترو نیز مطرح می شود.

همچنین بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به تدوین برنامه های مسوولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهرتهران " و لایحه " مجوز تاسیس شرکت بهره برداری نمایشگاه های بین المللی تهران" در دستور کار صدو نهمین جلسه علنی شورای شهر قرار دارد.

مهدی چمران در آغاز این جلسه با اشاره به اینکه بیست و چهارم آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتاب منشا دانش بشری است و امیدواریم فرهنگ کتابخوانی را بیشتر از گذشته ترویج دهیم چرا که میزان پیشرفت یک جامعه به میزان کتابخوانی آن جامعه بستگی دارد .

وی همچنین نسبت به تاخیر اعضای شورای شهر در جلسه علنی تذکر داد و این تاخیر را عاملی دانست که منجر به کاهش زمان تذکر اعضا می شود .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: چمران ، جلسه ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.