سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارزانی: رسیدن به توافق با بغداد از اولویت‌های ماست/ تجارت نفتی با داعش، خیانت به ملت عراق است

رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد، رسیدن به توافق در مسائل اختلافی با بغداد از اولویت های کردستان است. او گفت هر کس با داعش تجارت نفت انجام دهد، خیانت ملی مرتکب شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، بارزانی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "قباد طالبانی" معاون رئیس اقلیم کردستان، در ساختمان پارلمان کردستان گفت "رسیدن به راه حلی برای مسائل اختلافی با بغداد از اولویت های ما محسوب می شود و ما نمی‌خواهیم قطع بودجه و حقوق، بخشی از مذاکرات باشد.

بارزانی اشاره کرد دولت جدید باید یک پیشبرد مالی به اقلیم کردستان بفرستد اما تا کنون چنین کاری را انجام نداده است.

او اشاره کرد وضعیت کنونی باعث شده تا بغداد نتواند بدون کمک نیروهای پیشمرگه و کردستان، نفت را به کرکوک صادر کند. این وضعیت جدید فرصتی را ایجاد نموده تا در صورت تمایل بغداد، مشکلات موجود میان این اقلیم با بغداد حل و فصل شوند. 

بارزانی تاکید کرد "اقلیم کردستان هر گونه تجارت نفتی با داعش را خیانتی ملی به حساب می آورد، ما برای این امر کمیته ای تشکیل دادیم که من شخصا بر آن نظارت دارم". 

او اشاره کرد تا پایان 2015 میزان بودجه ای که عراق برای کردستان در نظر گرفته است، مشخص می‌شود.

از سوی دیگر گفت : "تنش در روابط میان بغداد و آنکارا به نفع منافع ما نیست و گمان نمی‌کنیم این دیدار بر روابط ما با ترکیه بخصوص در مسائل مربوط به صادرات نفت تاثیری بجای بگذارد. 

او خاطر نشان کرد "قرار است وزیر نفت عراق به اربیل سفر کند و در خلال این دیدار زمانی را برای دیدار ما از بغداد، مشحض کنیم."

شایان ذکر است فواد معصوم در 5 نوامبر با رئیس اقلیم کردستان برای بررسی مشکلات موجود میان بغداد و اربیل و راه حل‌های موجود در این زمینه دیدار کردند. در این دیدار هر دو طرف بر لزوم پایبندی به قانون و توافقات سیاسی میان طرفین تاکید کردند.





انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.