سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی در نشست بررسی داعش و گروه‌های تکفیری:

حضور ایران در عرصه‌های جهانی توأم با استقبال ملت‌هاست

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه امروز حضور ایران در عرصه‌های جهانی توأم با استقبال ملت‌هاست، گفت: ایران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت داعش انجام داده است و تفاوت‌های بنیادی وجود دارد بین نقشی که آمریکایی‌ها به عنوان یک قدرت مداخله‌گر ایفا می‌کنند و جمهوری اسلا

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعدالله زارعی در نشست بررسی داعش و گروه‌های تکفیری که عصر روز گذشته به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌ با بیان اینکه نقش آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در تاسیس گروه تروریستی داعش و فعالیت آنان در سوریه، عراق و لبنان اصلی و اساسی بود، گفت: اتحاد امت اسلام در مقابله با تروریست بهترین شیوه مبارزه با پدیده شوم داعش است،‌ لذا شیعیان نیز بدون در نظر گرفتن تعصب‌ها باید در کنار برادران اهل سنتبه عملیات علیه داعش اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ائتلاف ضد داعش از سوی آمریکا، اظهارداشت: آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم تجربه شکست خورده دارند. در سال های 2003 تا 2007 امریکا در رویارویی با جبهه تروریسم که در ان دوران هنوز عنوان داعش را نداشت قرار داشت و جنگ تمام عیاری میان نیروهای نظامی عراق و داعشی‌ها در حال انجام بود شکست خوردند. با توجه به شکست‌های پی در پی آمریکا در سال 2011، آنان پای برگه خروج از عراق را امضا کردند. بنابراین چطور می‌توانند امروز داعیه‌دار مقابله با داعش باشند؟

این کارشناس سیاست خارجی به نقش جمهوری اسلامی ایران در اتفاقات منطقه و مقابله با گروه‌های تروریستی اشاره کرد و بیان داشت: ایران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت داعش انجام داده است و تفاوت‌های بنیادی وجود دارد بین نقشی که آمریکایی‌ها به عنوان یک قدرت مداخله‌گر ایفا می‌کنند و جمهوری اسلامی که به عنوان یک کشور حمایت کننده ایفا می‌کند.

زارعی با تاکید بر اطلاع دقیق و به‌روز ایران از فعالیت‌ها و مواضع داعش گفت:  آمریکا درباره داعش هیچ کاری نکرده است. جز اینکه برای مثال در یک نقطه‌ای برای اینکه بگوید کاری انجام داده آن نقطه را بمباران کرده است. ولی این بمباران ضربه‌ای را به داعش وارده نکرده است.

وی در پایان به تلاش‌های بی پایان ایران در عرصه بین المللی و موفقیت‌های به دست آمده اشاره اشاره و خاطرنشان کرد: ایران دیگر از حالت یک کشور وابسته به در آمده است و به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شده است و ورود آن به هر نقطه از منطقه ورودی همراه با صلح و امنیت است و امروز حضور ایران در عرصه‌های جهانی توأم با استقبال ملت‌هاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.