سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پوشش 98 درصدی بیمه سلامت در کشور

بیش از 98 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ مدیر عامل بیمه سلامت کشور در نشست خبری در مشهد گفت: درحال تدوین آئین نامه اجباری بیمه همگانی هستیم که بزودی تصویب می شود تا 2 درصد باقیمانده جمعیت کشور هم بتوانند از بیمه استفاده کنند.

انوشیروان محسنی بند پی با اشاره به اینکه بسته تعهدات بیمه پایه در جامعه بسیار ارزشمند است افزود: در قانون برنامه پنجم به تجمیع بیمه ها پرداخته شده بود اما به این علت که در آن قانون، الزامات و سازوکار‌های تجمیع به آن اشاره نشده بود هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است.
وی گفت: اگر می‌خواهیم قدرت اثر بخشی بیمه را در جامعه افزایش دهیم باید به سمت تجمیع بیمه ها حرکت کنیم.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی مسئولیت یکسان سازی اطلاعات افراد بیمه شده کشور در بیمه های مختلف را بر عهده گرفته است افزود: کارگروهی برای این موضوع شکل گرفته و این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

محسنی بند پی با بیان به اینکه 7 میلیون و 600 هزار نفر در سامانه امید ( سامانه بیمه سلامت ایرانیان ) ثبت نام کرده اند گفت: 6 میلیون و 400 هزار نفر از این تعداد دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: برای بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی و عشایری پرداخت 5 درصدی و برای بینه شدگان در شهرهای بالای 20 هزار نفر هزینه 10 درصدی از هزینه‌های تمام شده در بیمارستان‌ها را در نظر گفته ایم.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.