سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات:/3

هنوز حکم غنچه قوامی صادر نشده است

معاون اول دستگاه قضا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی بیان داشت: در این پرونده حکم صادر نشده و ختم رسیدگی نیز اعلام نشده است و این درحالی است که ختم جلسه دادگاه با موضوع ختم رسیدگی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد مطبوعات را در خصوص پرونده اسیدپاشی چطور ارزیابی می‌کنید اظهار داشت: اعتقاد ما این است که رسانه‌های ما باید در تعالی و رشد جامعه تلاش کنند و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است اما رسانه‌ها باید امانتدار باشند و مسائل را همان‌گونه که هست بیان کنند چون در غیر این صورت مردم اعتمادشان سلب می‌شود.  
 
وی ادامه داد: درخصوص موضوع اصفهان برخی رسانه‌های داخلی از روی غفلت‌ورزی با جریان‌های ضد انقلاب همراهی کردند اما این به معنای این نیست که همه رسانه‌ها این‌گونه‌اند.  
 
معاون اول دستگاه قضا در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی بیان داشت: در این پرونده حکم صادر نشده و ختم رسیدگی نیز اعلام نشده است و این درحالی است که ختم جلسه دادگاه با موضوع ختم رسیدگی متفاوت است.
 
وی ادامه داد: دراین پرونده اتهام دیگری هم بوده که برای آن قرار منع تعقیب صادر شده که به آن اعتراض شده و دادگاه نیز اعتراض را پذیرفته و پرونده به دادسرا  رفته است.  
 
وی در ارتباط با اطاله دادرسی در برخی شهرستان‌ها اظهار داشت: دستگاه قضا در این زمینه اقداماتی کرده اما دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند و این درحالی است که قوه قضاییه لایحه‌ای تحت عنوان جرم‌زدایی به مجلس ارسال کرده مبنی بر اینکه لازم نیست ما هرچیزی را جرم انگاری کنیم، بنابراین شوراهای حل اختلاف، دولت و شهرداری‌ها اگر نظارت کامل و کافی داشته باشند بسیاری از مسائل اتفاق نمی‌افتد.  
 
معاون اول دستگاه قضا تأکید کرد: حجم کار دستگاه قضا بالاست و تعداد قضات پایین است و ما نیازمند قضات بیشتر و بودجه هستیم.  
 
وی در ارتباط  با آخرین وضعیت پرونده وکیل 32 میلیاردی و اینکه 4 نفر دیگر در این رابطه بازداشت هستند اظهار داشت: در این زمینه چندنفر بازداشت و برخی با قرار وثیقه آزاد هستند اما تحقیقات مقدماتی منجر به کیفرخواست نشده است.  
 
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: وکیل دادگستری به معنای این نیست که وکیل عضو قوه قضاییه است و در پرونده وکیل 32 میلیاردی وی وکیل تهران نبوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وضعیت ، پرونده ، غنچه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.