سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله حائری شیرازی‌:

استعمار برای براندازی اسلام از راه علوم انسانی وارد شد/کوتاهی در استخراج علوم انسانی از قوانین اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر ما استعمار برای براندازی اسلام و پیشبرد اهداف خود از راه علوم انسانی وارد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حائری شیرازی ظهر امروز در نشستی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، ارزش‌های علوم انسانی و غفلت از آن در دهه‌های گذشته را مورد بررسی قرار داد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه استعمار برای کنار زدن علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: در عصر ما استعمار برای براندازی اسلام و پیشبرد اهداف خود از راه علوم انسانی وارد شد.

وی تصریح کرد: اگر برای اسلام علوم را مرتب و دسته بندی نکنیم و اسلام را از در دانشگاه وارد زندگی نکنیم از هیچ دری وارد نخواهد شد.
آیت الله حائری شیرازی در خصوص اهمیت ورود اسلام به زندگی از طریق دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر  اسلام از در دانشگاه وارد زندگی شد تمام زندگی را سیراب می‌کند و اگر کفر وارد شد کفر آن را سیراب می‌کند.

آیت الله حائری شیرازی در راستای تشریح اهمیت علوم انسانی در عصر حاضر گفت: استعمارگران برای تسلط بر سایر ملل یک روز از راه نظامی، یک زمان از راه اقتصادی و الان از راه فرهنگی در حال برنامه‌ریزی و عمل هستند.

وی تاکید کرد: نقدی بر دشمن نداریم، تنبلی ما بوده که قوانین اسلام را برای تربیت، ریاست، مدیریت و اجتماع استخراج نکرده‌ایم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بحث آزادی عدالت پرداخت و عوامل سقوط کمونیسم را برشمرد و گفت: کمونیست‌ها کافر بالذات نبودند و دشمنی با اسلام در ذاتشان نبود.
 
آیت‌الله حائری شیرازی افزود: آنها چون انسان را تعریف نکرده بودند و آزادی را تعریف کردند عدالت بین راهی را گرفتند، اما باید اول انسان و جهان را تعریف کنند تا به اخلاق یا به جریان دیگر برسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، اسلام ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.