سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

محورجدیدگردشگری ایران، ازکویر تا دریا

معرفی محور جدید گردشگری "ایران، از کویر تا دریا"، موضوع پیشنهادی استان یزد در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه ‏‏گذاری استان‏‏های یزد و بوشهر بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه‏‏گذاری استان‏‏های یزد و بوشهر وبه پیشنهاد استان یزد مقرر شد تا با هماهنگی استان فارس محور جدید گردشگری با شعار"ایران از کویر تا دریا" در بسته‏‏ای پیشنهادی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی و خارجی ارسال شود.

همچنین موضوع برگزاری هفته فرهنگی ایران با مشارکت استان‏‏های مسیر این محور جدید نیز مطرح شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

"محمد مهدی شرافت" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این نشست به اهمیت ارتباط و انتقال تجارب دو طرف اشاره کرد و گفت: یزد و بوشهر هر دو دارای نقاط مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله بافت تاریخی ارزشمند و سنن و سبک عزاداری بومی هستند.

وی افزود: یزد دارای 750 هکتار بافت ثبتی است که ثبت این بافت گسترده و پهناور نشان از ارزش و اهمیت آن دارد.

وی تصریح کرد: این بافت تاریخی سندی از هویت ماست و چنانچه راه حل مناسبی جهت حفظ ارزش‎‎های گذشتگان نیابیم، این بافت ارزشمند پایدار نخواهد ماند و در نتیجه هویت ما از بین می‎‎رود.

به گفته شرافت، هدف اصلی از ثبت بافت، بازگشت زندگی به آن است.

"ناصر امیرزاده" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه بافت تاریخی و سرمایه‌گذاری در آن را مطرح و هدف از تشکیل این کارگروه را معرفی دو بافت تاریخی یزد و بوشهر و تبادل اطلاعاتی در زمینه این دو بافت ارزشمند عنوان کرد.


انتهاي پيام/ش



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.