سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هفته‌­های فرهنگی در کنار نمایشگاه­‌های کتاب استانی

دویست و شصت و نهمین نمایشگاه کتاب استانی و پنجمین نمایشگاه کتاب البرز عصر روز یکشنبه 18 آبان‌ماه در محل بازارچه گلشهرکرج افتتاح شد. مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران در این مراسم گفت: با جدیت به دنبال برگزاری هفته­­‌های فرهنگی در کنار نمایشگاه­‌های کتاب استانی هستیم.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امیرمسعود شهرام­نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌­های فرهنگی ایران ضمن برشمردن تنوع‌­های فرهنگی موجود در استان البرز گفت: با توجه به تنوع­های فرهنگی در استان البرز نیاز به ارائه ملزومات فرهنگی بیشتری برای پاسخ به این تنوع­ها است. یکی از این ملزومات برگزاری نمایشگاه‌­های کتاب است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپایی و توجه به هفته­های فرهنگی خاطرشان ساخت: با توجه به سخنان و تأکید ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به برگزاری هفته­های فرهنگی، بسیار خرسندم که برای اولین بار این اتفاق در کنار نمایشگاه کتاب استان البرز صورت می­گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در این نمایشگاه 260 ناشر از سراسر کشور 40 هزار عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه می­کنند و برای این نمایشگاه تدابیری اندیشیده شده است تا شاهد هنوز ناشران معتبر با عناوین تخصصی­تر باشیم. این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال قبل افزایش کیفی قابل قبولی داشته است. برای اولین بار بخش فروش و تمرکز را در این نمایشگاه شاهد هستیم. گاهی به دلیل دشواری­های حضور ناشران در نمایشگاه، تعدادی از ناشران از حضور در نمایشگاه محروم می­شوند. این دسته از ناشران می­توانند با حضور در بخش متمرکز نمایشگاه نسبت به عرضه کتاب­های خود اقدام نمایند.

وی در ادامه به ویژگی دیگر نمایشگاه که اطلاع­رسانی و امکان جستجوی کتاب از طریق سایت نمایشگاه است اشاره داشت و افزود: در نمایشگاه امسال امکان جستجوی عناوین کتاب­های موجود در نمایشگاه از طریق سایت www.icfi.ir فراهم شده است. بازدیدکنندگان می­توانند با مراجعه به این سایت و یا از طریق مراجعه به غرفه اطلاع­رسانی نمایشگاه از عناوین کتاب­های موجود در نمایشگاه با خبر شوند و کتاب­های مورد نیاز خود را جستجو نمایند.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌­های فرهنگی ایران به برنامه­های جنبی که در مدت برگزاری نمایشگاه اجراء می­شود اشاره داشت و گفت: به تناسب ایام در بخش جنبی برنامه­های خوبی اجرا می­شود که می­‌توان به سبک زندگی، شب شعر عاشورایی، نشست الگو پذیری انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا و مشاوره خانواده اشاره نمود.

پنجمین نمایشگاه کتاب استان البرز با همت مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 18 تا 24 آبان­ماه سال جاری صبح­ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15 تا 19 در محل بازارچه گلشهر کرج واقع در میدان امام خمینی پذیرای علاقه­مندان کتاب و کتابخوانی است.



انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.