سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

هشدار محیط زیست لرستان به اسیب نرساندن به حیوانات و پرندگان

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت : با توجه به هجوم حیوانات وحشی و پرندگان به حاشیه ‌آبادی‌های استان در حوالی مناطق تحت حفاظت و مناطق آزاد، اميدواريم مردم از این حیوانات حمايت نموده و از اسيب رساندن به آن‌ها خودداري نمايند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ مهرداد فتحي‌بيرانوند با بيان اين كه گاهي خسارات‌ ناشي از هجوم حيوانات وحشي زياد و گاه نيز جبران‌ناپذير است، افزود: از عمده‌ترین دلیل حمله حیوانات به روستاها و حوالی مناطق حاشیه، گسترش مناطق مسکونی و شهری و تجاوز آن‌ها به مناطق زیستی حیوانات و جانوران وحشی است.

وی در این خصوص اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير تقريباً هر سال شاهد حمله گرگ‌ها و پلنگ‌ها و ديگر حيوانات وحشي به روستاها و احشام روستاييان هستيم كه خسارات فراواني به روستائيان وارد مي‌كنند.


مدیر کل محیط زیست لرستان گفت : افزود: با شروع بارش باران و برف پائيزي در استان لرستان، احتمال حضور حيات وحش جانوري از گونه‌هاي مختلف علفخوار و گوشتخوار در اطراف روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده جهت تامين غذا افزايش می‌یابد.

فتحي‌بيرانوند بيان داشت: لذا از ساكنان روستاهاي حاشيه مناطق حفاظت شده درخواست داريم از شکار و آزار و اذیت جانوران وحشی خودداري کنند.


سپه‌وند در پایان افزود: از مردم تقاضا داريم در صورت مشاهده حيوانات وحشي، به نزديكترين مراكز محيط‌باني و يا ادارات حفاظت محيط زيست شهرستان‌های استان گزارش دهند تا نسبت به انتقال آن‌ها اقدام لازم به عمل آيد و یا با شماره تلفن خدماتی 1540- 066 مراتب را با همکاران ما درمیان گذارند‌.

 انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: حیوانات ، اسیب ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.