سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دانشگاه آزاد به میزان کافی هیات علمی ندارد / توسعه کمی این دانشگاه بیش از توسعه کیفی است

جمع‌بندی نهایی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد حاکی از آن بود که این دانشگاه حتی بر اساس اساسنامه خود شرکت نکرده است و بیش از هر چیز بر توسعه کمی توجه داشته است.

زارعی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی‌هایی که به صورت جامع و مفصل در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد صورت گرفت، حاکی از خروج این دانشگاه از اساسنامه خود است به گونه‌ای که به شدت بر توسعهٔ کمی تأثیر داشته و کیفیت آموزش را بسیار کاهش داده است و همچنین در بسیاری از مراکز این دانشگاه کمبود اعضای هیئات علمی وجود دارد. 

وی افزود: در بخش پژوهشی نیز عملکرد این دانشگاه با توجه به حجم دانشجویانش بسیار ناچیز بوده است و در بخش اداری – مالی حتی از اساسنامه داخلی خود خروج کرده است. 

وی با بیان اینکه ماحصل این گزارش حاکی از آن است که این دانشگاه خود را مستقل و فارغ از هر نوع نظارتی فرض کرده است، خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان در خصوص جزئیات این گزارش پیش از قرائت در صحن مجلس سخن گفت، اما این دانشگاه از سال ۸۴ به بعد به شدت در عرصه‌های سیاسی و جناحی فعالیت داشته که جای سؤال دارد. 

وی افزود: سبک مدیریت این دانشگاه نیز با روند مناسبی پیگیری نمی‌شود و بهتر است جمع‌بندی این گزارش به شورای انقلاب فرهنگی برود تا بتوان پیشنهادات و تصمیمات مناسبی در خصوص مواردی که جای سؤال دارد، اتخاذ کرد، ضمن اینکه برخی بخش‌های این گزارش به قوه قضائیه مربوط می‌شود که در اختیار قوه قرار خواهد گرفت. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.