سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام برنامه سفر فرمانده ارتش پاکستان به کابل/ تاکید عبدالله بر محاکمه عاملان قتل مقامات

اعلام محورهای برنامه سفر فرمانده ارتش پاکستان به کابل و تاکید عبدالله بر لزوم محاکمه عاملان قتل مقامات دولتی افغانستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیشن توافق در زمینه اختلافات مرزی، تامین امنیت در مرزهای مشترک، اوضاع منطقه پس از خروج نظامیان ناتو و فراهم کردن مقدمات سفر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به پاکستان در روز 14 نوامبر را از جمله محورهای مهم سفر راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان به کابل معرفی کرد.

همزمان با تنش ها میان افغانستان و پاکستان بر سر حمایت از شبه نظامیان، فرمانده ارتش پاکستان در سفر به کابل به صورت جداگانه با اشرف‌ غنی، عبدالله عبدالله و فرماندهان ارتش افغانستان مذاکره می کند.

خبر دیگر اینکه عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر لزوم رسیدگی جدی به پرونده‎ قتل مقامات دولتی افغانستان و محاکمه عاملان این جنایت ها رسیدگی به این پرونده ها را از جمله وظایف اصلی دولت وحدت ملی برشمرد.

گروه بین المللی بحران نیز با تاکید بر لزوم عادی سازی روابط کابل و اسلام آباد تاکید کرد که مناسبات مثبت بین دو کشور همسایه به ثبات منطقه کمک می کند.

/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.