سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در نطق میان‌دستور:‌

تمامی قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد

نماینده کنگاور در مجلس گفت: در مذاکرات جاری صرفا بحث هسته‌ای خواهد شد و لاغیر و جمهوری اسلامی ایران توسعه و تحقیقات و نیازمندی‌های خود را در زمینه صلح آمیز هسته‌ای براساس معاهده NPT حق خود می‌داند و کوچکترین محدودیتی را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین وحید احمدی نماینده کنگاور در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 18آبان با تسلیت ایام محرم گفت: در حالی که زمان زیادی تا پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای باقی نمانده است و از طرفی به دنبال پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات اخیر آمریکا، کاخ سفید بازی جدیدی را در این زمینه آغاز کرده است و در این جنگ کهنه و زرگری نقش پلیس خوب و بد برای دو حزب جمهوری خواه و دمکرات تعریف شده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان داشت: رسانه‌های غربی از آغاز چالش جدی دولت اوباما در سیاست خارجی خصوصا در پرونده هسته‌ای ایران خبر داده‌اند که متاسفانه همین تحلیل نیز توسط برخی رسانه‌های داخلی دنبال شده است.
 
وی در ادامه افزود: این آدرس غلطی است که در روزهای منتهی به ضرب الاجل هسته‌ای از سوی این رسانه‌ها مطرح شده است و همه می‌دانند رویکرد سیاسی جمهوری خواهان به ویژه طیف موسوم به محافظه کاران براین مبنا در جنگ افغانستان در دستور کار آنان گرفت و جمهوری اسلامی ایران هم محور شرارت قرار گرفت.
 
حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: واقعیت این است که دولت دمکرات باراک اوباما نیز در حقیقت همان راه را در برابر ایران در پیش گرفته است اما تفاوت دمکرات‌ها در این است که علی‌رغم ژست ظاهری، دشمنی بیشتر با ایران از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه سیر تصویب تحریم‌های یکجانبه آمریکا در دوره دموکرات‌ها و حتی دوران اجرای مذاکرات هسته‌ای، بیانگر واقعیت دشمنی است، گفت: مگر نه اینکه آقای اوباما به جای لغو تحریم‌ها به دنبال گزینه‌های کم‌اثرتری همانند تعلیق یا کاهش تحریم‌ها است؟ پس چطور چماق تحریم تا آخرین گام‌ها درخصوص توافق جامعه هسته‌ای باقی مانده است؟ لذا باید توجه کرد که در مذاکرات جاری صرفاً بحث هسته‌ای مطرح خواهد شد.

احمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، توسعه تحقیقات و نیازمندی‌های خود در حوزه دانش صلح‌آمیز هسته‌ای براساس معاهده ان‌پی‌تی را حق خود می‌داند و کوچکترین محدودیتی را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: همه خطوط قرمز ناظر بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در نهایت به موجب اصل 77 ، کلیه عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

این نماینده مردم در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم که وضعیت بخشودگی اصل وام،‌ سود و جرایم تسهیلات زلزله‌زدگان بخش دینور را که در دولت قبلی مصوب شد را مشخص و ابلاغ کند.

احمدی گفت: همچنین از دولت انتظار دارم برای رفع محرومیت‌های استانی نگاه خود را تغییر دهد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین خواهشمندم در ارتباط با پروژه‌های ملی و نیمه‌کاره استان و مصوبات سفر مقام معظم رهبری توجه جدی صورت گیرد تا شاهد رفع بخشی از مشکلات و محرومیت‌ها باشیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مذاکره ، تحریم ، اوباما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.