سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

790 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب زنجان نیاز است

مدیر عامل آبفای استان زنجان گفت: برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر زنجان 790 میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر ابهر 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر عامل آبفای استان گفت : تکمیل مدول اول و ایجاد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان و شهرستانهای ابهر و خرمدره را از طرح های پیشنهادی این شرکت جهت اجرا عنوان کرد .

جزءقاسمی افزود : مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مدار بهره برداری است که از ابتدای طرح 281 کیلومتر خطوط انتقال بصورت کامل اجرا شده است .

وی ادامه داد: به دلیل عدم همخوانی ظرفیت تصفیه خانه موجود با میزان لوله گذاری شبکه فاضلاب و با توجه به تعداد انشعابات واگذار شده و دبی ورودی ارتقا مدول اول تصفیه خانه با برآورد اعتبار تقریبی 100 میلیارد ریال و ساخت مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت 640 لیتر بر ثانیه (برای جمعیت 250 نفر ) و با برآورد هزینه 45 میلیارد ریال ضروری می باشد که در غیر اینصورت با بحران دفع فاضلاب مواجه خواهیم گردید .

مدیر عامل آبفای استان تصریح کرد : تا پایان شهریور امسال بالغ بر 281 کیلومتر از 463 کیلومتر مورد تعهد موافقتنامه اولیه اجرا شده است که رفع انفصالیها وتکمیل مابقی مناطقی که در بخشی از آنها لوله گذاری انجام نگرفته از اولویت کاری این شرکت می باشد که نیاز به 340 میلیارد ریال اعتبار است .

جز قاسمی به اجرای مابقی شبکه اشاره کرد و گفت : برای اجرای شبکه مورد تعهد نیاز به 300 میلیارد اعتبار و در مناطق توسعه شهری با طول تقریبی 200 کیلومتر با برآورد روز نیاز به 800 میلیارد ریال اعتبار می باشد .

وی با اشاره به تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ابهر افزود : متاسفانه به دلیل حذف ردیف اعتباری از سال 91 عملیات اجرایی آن کند شده است .

مدیر عامل آبفای اضافه کرد : به دلیل آماده نشدن لاگونها و افزایش مستمر و روزمره فاضلاب ورودی ناشی از وصل انشعابات عملا دفع فاضلاب با مشکل مواجه است که ضرورت دارد علاوه بر احیای ردیف اعتباری طرح برای تکمیل پروژه به جهت توسعه شهری و نیاز به ایجاد 60 کیلومتر شبکه و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ ایجاد ردیف جدید با 350 میلیارد ریال اعتبار لحاظ گردد .

جزء قاسمی خاطر نشان کرد : برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر زنجان 790 میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر ابهر 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد .




انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.