سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

الگوبرداری ، نقش فراغتی و برنامه‌ریزی راه‌های موثر برای تشویق فرزندان به مطالعه است

یک روانشناس گفت: راه‌های گوناگونی برای یادگیری و علاقه‌مند ساختن فرزندان به مطالعه است که والدین از طریق روش‌های الگوبرداری، نقش فراغتی و برنامه‌ریزی می‌توانند فرزندانشان را به مطالعه تشویق کنند.

حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین رو‌ش‌های یادگیری و آموزش فرزندان به مطالعه، روش  الگوبرداری است. به طور مثال زمانیکه والدین با صدای بلند به مطالعه می‌پردازند، فرزندان به طور ناخودآگاه به صدای والدین سوق پیدا می‌کنند.

وی افزود: زمانی که والدین به مطالعه علاقه‌ای نشان ندهند، فرزندان نیز آموزشی در این باره نخواهند دید.
این روانشناس با اشاره به این که علاقه‌مند ساختن فرزندان به مطالعه باید آموزش داده شود گفت: زمانی خود را برای مطالعه تشویق می‌کنیم، آنها علاقه و کشش بیشتری به مطالعه پیدا می‌کنند و این نمایانگر نقش فراغتی والدین به فرزندان است.

وی بیان کرد: بی‌توجهی والدین موجب خاموشی وفرار فرزندان به مط العه می‌شود.

ابراهیمی مقدم تصریحکرد: والدین  باید در مورد اشخاص معروف نظیر دانشمندان و پزشکان و ... با فرزندانشان صحبت کنند تا ایت افراد را بهتر بشناسند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و الدین برای فرزندانشان اظهار داشت: زمانیکه والدین در مورد علاقه‌مند ساختن فرزندانشان با ناآگاهی و نداشتن زمان مناسب برای آموزش را نداشته باشند ، فرزندانشان دچار تنبلی می‌شوند و در نتیجه گرایش به مطالعه را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: والدین از طریق سه روش می‌توانند فرزندانشان را به مطالعه سوق دهند تا در آینده فرد مفیدی در جامعه شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.