سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلای سرخ در آسایشگاه کهریزک به بار نشست

در سومين سال متوالي باغچه 120 متر مربعي زعفران آسايشگاه خیریه کهریزک با همت و تلاش کارکنان واحد فضای سبز به بار نشست که محصول آن در طبخ غذای مددجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،از پایگاه خبری کهریزک ؛ از عمده وظايف واحد فضاي سبز آسايشگاه کهریزک علاوه بر زيبا سازي و نظافت محيط ، توليد انواع محصولات باغي است .

انواع صيفي جات و سبزيجات ، از جمله انگور و زيتون ، بادام تلخ و انار در كنار محصولات گل و گياه ، توليداتي است كه در مجموعه فضاي سبز تولید و جهت مصرف مددجويان آسايشگاه تحويل واحد تغذيه مي گردد .

امسال نیز ، در ابتكاري جالب و در سومين سال متوالي باغچه 120 متر مربعي زعفران آسايشگاه  با همت و تلاش اين مجموعه به بار نشست .

مهندس بلادي مسئول فضاي سبز آسايشگاه خیریه کهریزک گفت : با اهدا مقادیری پیاز زعفران از سوی یکی از نیکوکاران ،  آسایشگاه تصمیم گرفت اين گياه را پرورش داده تا به این وسیله بتواند بخشی از نیاز تغذیه مددجویان را تامین نماید.

وي درباره چگونگي كاشت و رسيدگي به اين گياه حساس اظهار داشت :اين گياه تقريباً مختص به استان خراسان بوده و رسيدگي هاي خاص خود را مي طلبد ، بنابراین سعي کردیم تا با استفاده از دانش خاص نگهداري ، به پرورش اين گياه اقدام نمائيم . آبياري به موقع ، علف كشي هاي دوره اي ، چندين نوبت كود دهي و انواع رسيدگي هاي ديگر از جمله اقدامات مهم ما در پرورش و باردهي اين گياه بود .

مسئول فضاي سبز آسايشگاه خیریه کهریزک گفت خاطر نشان کرد: محصول زعفران توليد شده ، كاملاً ارگانيك بوده و هيچ ماده شيميائي و سمپاشي در آن استفاده نشده است كه پس از برداشت كامل و جداسازي ، زعفران حاصل را تحويل واحد تغذيه خواهيم داد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.