سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

تعیین چارچوب وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد

با موافقت نمایندگان موضوع واگذاری مسئولیت اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور بررسی و رفع ابهام به کمیسیون مشترک ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر مواد 17 و 18 این طرح را بررسی و به منظور رفع ابهام به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.  
 
ماده 17 تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول اجرای این قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تاسیس سازمان‌های مردم نهاد و نظارت بر فعالیت‌های آنان و هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی به منظور اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
 
تبصره 1: ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را پیگیری کند.  
 
تبصره 2: وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آن چه در این قانون مقرر شده است، نمی‌باشد.  
 
نمایندگان با 147 رای موافق، 19 رای مخالف و 11رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن با ارجاع این ماده به کمیسیون موافقت کردند.  
 
هم چنین در ماده 18 آمده بود ستادهای استانی و شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله در چارچوب این قانون را زیر نظر ستاد و مطابق با آیین نامه اجرایی انجام می‌دهند.
 
این ماده با 157 رای موافق، 8 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن به کمیسیون مشترک ارجاع شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.