سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه جمعی از فعالان دانشجویی به سرپرست دانشگاه اصفهان

چرا مسئولان دانشگاه اصفهان در قبال اعمال منافی عفت سکوت می‌کنند!

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه اصفهان، در نامه‌ای به سرپرست دانشگاه، نسبت به عدم برخورد با متخلفان اقدام منافی عفت در این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگا باشگاه خبرنگاران، نامه جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه اصفهان به سرپرست این دانشگاه در اعتراض به عدم برخورد با رفتارهای منافی عفت در دانشگاه به شرح زیر منتشر شد.

جناب آقای دکتر هوشنگ طالبی حبیب آبادی
سرپرست محترم دانشگاه اصفهان

طی روزهای گذشته و در ایام ماه محرم و در زمان سوگواری عالمیان در عزای دردانه حضرت زهرا(س)شاهد رویدادی بس اسفبار در دانشگاه اصفهان بودیم که نه تنها داغ تازه‌ای بر دلها نهاد بلکه نام زیبای دانشگاه اصفهان، این دیار مومنان را ننگین ساخته و قلوب ملت و دانشجویان مسلمان را جریحه دار کرد.

در این روزها در حالی شاهد پایمال شدن شعائر الهی و اسلامی بودیم که مسلمین عزادار حضرت اباعبدالله(ع) این اسوه زنده نگه داشتن شرع مقدس اسلام بودند. اتفاقی که نه تنها زیبنده و شایسته این ایام نبود؛ بلکه دردآور تر رخ دادن حادثه خلاف عفت "دست دادن استاد مرد با دو دانشجوی دختر" در فضای مقدس دانشگاه اصفهان با بیش از یکصد و سی شهید دانشجو و استاد است.

نکته مهمتر سکوت مسئولان و متولیان فرهنگی دانشگاه در قبال این اتفاق نامبارک است، به شکلی که با وجود اطلاع و بعد از گذشت ده روز از این حادثه نه تنها با خاطیان برخورد نشد؛ بلکه ماجرا در تاریکی و غفلت سهوی یا خدای ناکرده عامدانه مسئولین مربوطه مسکوت مانده است.

در این زمینه نه تنها برخوردی با متخلفان نشده است، بلکه گروهی که گویا از این اقدامی که نه حزبی و نه جناحی؛ بلکه در راس امور دینی و مورد اتفاق نظر همه مسلمین است؛ اندوهگین نشده و این روزها به دنبال سناریوسازی برای مظلوم نمایی در این اقدام شنیع و برخورد با چشمان بیدار دانشجویان و رسانه‌های آگاهی دهنده به ملت شریف ایران هستند.

جناب آقای دکتر طالبی، همانگونه که مستحضرید برگزاری هر برنامه در دانشگاه نیازمند مقدمات و مراحل قانونی خاص خود است که متاسفانه در برنامه پنجم آبان دانشکده ادبیات؛ نه تنها این پروسه انجام نشد؛ بلکه با دور زدن قوانین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تنها با تایید یک مدیر درجه سوم دانشگاه این برنامه اجرایی شد که جای بسی تاسف برای مسئولین؛ نهادها و شوراهای نظارتی دانشگاه اصفهان دارد.

سرپرست دانشگاه اصفهان، وضعیت فعلی شما و دانشگاه اصفهان نتیجه عملکرد همین آقایانی است که یا دلسوزانه و بدون اطلاع و یا مغرضانه در جهت ضربه زدن به نام و اعتبار دانشگاه اصفهان و تیم مدیریتی آن‌، چنین اقداماتی را انجام داده‌اند.

ما دانشجویان مسلمان دانشگاه اصفهان به تاسی از مولایمان حسین(ع) نماد امر به معروف و نهی از منکر، از مراجع نظارتی و قضایی خواستار پیگیری این عمل خلاف عفت عمومی و برخورد انضباطی با خاطیان دانشجویی این ماجرا و برخورد قضایی با استاد مدعو این برنامه و مسئولین و متولیان برگزاری این جلسه ضد فرهنگی هستیم.

امید است با رعایت عدالت اسلامی و جاری شدن حدود الهی در اسرع وقت نیازی به پیگیری موضوع به شیوه‌های دیگر نباشد.

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه اصفهان

رونوشت به:
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مجمع نمایندگان استان اصفهان
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان
معاونت محترم فرهنگی دانشگاه اصفهان
اداره کل حراست دانشگاه اصفهان

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.